i co dalej?

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

2sawanna2
Posty: 31
Rejestracja: 2008-01-07, 18:10

i co dalej?

Postautor: 2sawanna2 » 2008-01-15, 19:56

witam! uczę pierwszy rok (w gimnazjum). w jednej z trzecich klas mam problem, ponieważ kończę już z uczniami podręcznik, który teoretycznie powinni przerabiać do końca roku (jest to ostatnia cześć podręcznika). stało się tak w wyniku nadmiernego tempa narzuconego przez ich poprzedniego nauczyciela. co mam wiec z nimi robić w przyszłym semestrze? powtórki?

edit - poprawiłam błędy - renati23
Ostatnio zmieniony 2010-04-21, 15:23 przez 2sawanna2, łącznie zmieniany 1 raz.
teoria a praktyka

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: i co dalej?

Postautor: Jolly Roger » 2008-01-15, 20:05

A czy masz przekonanie, że opanowali materiał czy tylko po nim się "przejechali"
Można się zapytać jakie oni mają propozycje. Można powtarzać materiał korzystając jednocześnie z innych materiałów. Może przystaną na kserówki z innych podręczników.


Tak przy okazji zapytam jak napisałaś plan na ten rok??:shock:
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: i co dalej?

Postautor: renati23 » 2008-01-15, 20:30

Jolly Roger pisze:Tak przy okazji zapytam jak napisałaś plan na ten rok?

dobre pytanie :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
monia58
Posty: 49
Rejestracja: 2007-12-28, 20:46

Re: i co dalej?

Postautor: monia58 » 2008-01-16, 10:32

renati23 pisze:Jolly Roger napisał/a:
Tak przy okazji zapytam jak napisałaś plan na ten rok?

dobre pytanie

to samo sobie pomyślałam :lol:
Można zrobić powtórki poszczególnych rozdziałów, ale nie tak tradycyjnie tylko np. metodą stacji zadaniowych. Możesz zaproponować robienie projektów lub miniprojektów na interesujące młodzież tematy. Możesz przygotować różnego rodzaju krzyżówki, rebusy,zagadki, quizy itp. Kserówki z innych książek itp. , filmy w wersji oryginalnej+ ćwiczenia do tego, słuchanie piosenek w oryginale i ćwiczenia do nich, opis obrazków, układanie wierszy, komiksów, dokańczanie historyjek obrazkowych i tekstowych, czytanie artykułów prasowych np. Juma itp. itd. Jednym słowem mnóstwo pracy Cię czeka :wink: Zależy to od Twojej inwencji twórczej, możliwości i zasobów biblioteki oraz czytelni szkolnej, warunków technicznych w szkole(video, dvd itp).
Życzę dobrych pomysłów :sunny:

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 09:35 ]
2sawanna2, a z jakiego podręcznika korzystasz? Teraz w poradnikach dla nauczycieli dołączane są często pomoce dydaktyczne w postaci gier, quizów, obrazków do opisania, historyjek obrazkowych, karty do gry, memo, domino itp. Możesz teraz to wykorzystać!

2sawanna2
Posty: 31
Rejestracja: 2008-01-07, 18:10

Re: i co dalej?

Postautor: 2sawanna2 » 2008-01-16, 12:35

pracuje z podrecznikiem DACHfenster. a plan wynikowy na ten rok napisalam ogolny dla wszystkich klas, tylko w tej jednej trzeciej klasie jest tak duze odstepstwo od normy. p.s. mam wrazenie, ze sie tylko "przejechali" po materiale. czy to dobry pomysl, by zapytac dyrekcje, co dalej z nimi robic?
teoria a praktyka

Awatar użytkownika
nadia
Posty: 612
Rejestracja: 2007-08-23, 18:50

Re: i co dalej?

Postautor: nadia » 2008-01-16, 12:40

A po co pytać dyrekcję? Sama zdecyduj, to Ty uczysz niemieckiego w tej klasie a nie dyrekcja.

Awatar użytkownika
monia58
Posty: 49
Rejestracja: 2007-12-28, 20:46

Re: i co dalej?

Postautor: monia58 » 2008-01-16, 12:45

2sawanna2 pisze:czy to dobry pomysl, by zapytac dyrekcje, co dalej z nimi robic?

nadia pisze:A po co pytać dyrekcję? Sama zdecyduj, to Ty uczysz niemieckiego w tej klasie a nie dyrekcja.

dokładnie tak! Podsunęłam Ci mnóstwo pomysłów na rozwiązanie tego problemu. A do dyrekcji też bym nie poszła tak jak nadia, bo i po co?

2sawanna2
Posty: 31
Rejestracja: 2008-01-07, 18:10

Re: i co dalej?

Postautor: 2sawanna2 » 2008-01-16, 18:29

dzieki za odpowiedzi. mam nadzieje, ze to wszystko odbedzie sie zgodnie z prawem (bo przeciez w planie wynikowym nie ma tych powtorek itd.). sorry, ze w ogole tak marudze, ale dopiero zaczynam w tym zawodzie i wielu rzeczy nie jestem pewna...
teoria a praktyka

Awatar użytkownika
lieblingin
Posty: 229
Rejestracja: 2007-08-29, 15:49
Lokalizacja: lubuskie

Re: i co dalej?

Postautor: lieblingin » 2008-01-16, 19:46

2sawanna2, hej ja tez pracuje z tym podręcznikiem, DACHfenster, tylko u mnie z kolei jest odwrotnie, mogę nie zdążyć z materiałem, ponieważ uczniowie maja spore braki i w zasadzie ta książka jest dla nich za trudna... ja uważam że podręcznik jest ciekawy, mogłabyś robić powtórki dodając jednak nowe elementy( np. gramatyka z innych książek), tak aby klasa uczyła się nadal czegoś nowego.

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

co robić??

Postautor: luanne » 2010-04-06, 23:22

Mam problem.
Wracam do pracy po dłuższej nieobecności i mój zastępca tak szybko przerabiał podręczniki, że zostawił mi w każdej klasie po 1 ostatnim rozdziale...

Podsuńcie mi pomysły na zajęcia...mam robić ciągle powtórki? koszmar jakiś.

czy jak będę robiła lekcje np o kulturze Wielkiej Brytanii itp, to muszę to zapisać w "rozkładzie materiału"??

dziękuję za pomoc!

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: i co dalej?

Postautor: vuem » 2010-04-07, 06:47

Po pierwsze, wygląda na to, że Twój kolega nie uczył ich języka, tylko przerabiał podręcznik.

Powrót do każdego z unitów - w celu przećwiczenia praktycznych umiejętności byłby na pewno wskazany.
Znajdź jakieś materiały dodatkowe, książkę ćwiczeń itp do danego podręcznika
- co to jest, a propos?

Elementy wiedzy o Wlk. Brytanii, czy USA, że o innych anglojęzycznych krajach nie wspomnę powinnaś mieć "zapisaną w rozkładzie materiału", który składasz ewentualnie początkiem roku szkolnego.

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: i co dalej?

Postautor: luanne » 2010-04-07, 11:37

Dziękuję za odpowiedź.

Podręczniki to: Bugs World 1, New Sparks 2, Winners 2 i 3.

Elementy o WLK BRYTANII są zapisane w rozkładach. Źle się wyraziłam. Chodziło mi o zapisanie tematów, innych niż te, które jak domniemam kolega "przerobił"

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: i co dalej?

Postautor: vuem » 2010-04-07, 23:12

Przyznam się, że nie rozumiem w czym leży problem, by wpisać tematy zajęć realizowanych przez Ciebie...

sensation1
Posty: 25
Rejestracja: 2009-07-16, 19:13
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

kwiecien-podr przerobiony i co dalej???

Postautor: sensation1 » 2010-04-18, 17:47

witam
do czerwca jeszcze daleko a ja z niektorymi drugimi klasami przerobilam juz caly podrecznik (sparks). i teraz chyba zostaja mi tylko lekcje powtorzeniowe jakies kserowki i zabawy.

czy ktos zna jakies fajne strony gdzie mozna znalesc ciekawe zabawy lub copiable worksheets?

dodam ze skonczylam ten podr tak szybko gdyz dzieci nie mialy cwiczen do tego podr, a i sam podr uwazam jest latwy i dzieciaki szybko zalapaly slownictwo i gram.

z gory dziekuje pozdr

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: i co dalej?

Postautor: vuem » 2010-04-18, 20:04

Teraz może poświęć czas na ćwiczenie z nimi praktycznych umiejętności, zdobądź materiały dodatkowe do tego kursu, wykorzystaj multimedia, zaplanuj ćwiczenie poszczególnych sprawności językowych w oparciu o kolejne partie materiału w kursie tym zrealizowane.

Stron z materiałami jest dużo. Zacznij od pogooglania.

A tak a propos, czy lekcje ograniczasz do przerobienia podręcznika, wypełnienia wydrukowanych w nim ćwiczeń?

Ile masz lekcji tygodniowo?

EDIT


Widzę, że jest do podręcznika New Sparks dvd z arkuszami do kserowania dla uczniów.

Jeśli nie korzystałaś, to zdobądź.

Widzę też New Sparks 2 Photocopy Masters Book - znajdziesz tam pewnie sporo dodatkowych ćwiczeń.


Wróć do „Języki obce”