Witam. Jak pomóc taj uczennicy? Jak można dostosować wymagania.

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Dominika5
Posty: 10
Rejestracja: 2019-10-24, 11:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Witam. Jak pomóc taj uczennicy? Jak można dostosować wymagania.

Postautor: Dominika5 » 2019-10-29, 16:20

W 3 klasie technikum uczę jedną dziewczynę która ma duże trudności z moim przedmiotem przepuściłam ją ale nie powinnam. Karolina nie potrafi pisać samodzielnie, zbudować prostego zdania po angielsku itp. Właściwie to nie umie nic. Ma opinię z poradni psychologiczno-pedagogocznej która wygląda tak Całokształt badań wskazuję na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki oraz orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumienie norm i zasad społecznych zdolności do spostrzegania szczegółów oraz przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Podobnie rozwinięte są synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) rozumowanie arytmetyczne oraz pamięć słuchowa krótkoterminowa. Rozwój ponizej przeciętnej przyjmuje zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie). Karolina czyta w przeciętnym tempie w sposób wyrazowy z nielicznymi błędami typu przekrecanie wyrazów zmiana litery lub brzmienia końcówek wyrazów domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze słuchu zauważa się występowanie błędów o zróżnicowanym charakterze - typowo ortograficzne - niska świadomość ortograficzna - typowo osłabiona percepcjia słuchowa i umiejętności fonologiczne (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna) - typowo słuchowo - wzrokowo zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się barki z lat wcześniejszh dotyczących min. działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielnia pisemnego oraz podstaw geometrii. Zalecenia dla nauczycieli są takie np. odpytywać na bieżąco z niewielkich partii materiału, włączyć do zajęć wyrównawczych z matematyki i języka polskiego, posadzić w pierwszej ławce blisko tablicy i nauczyciela, nagradzać wysiłek a nie tylko efekty itp. A dla rodziców np. zachęcać do czytelnictwa, pomóc nadrobić braki z matematyki, mobilizować do systematycznej nauki itp. Ktoś w moim poprzednim pytaniu napisał że taka osoba w jej czasach dawno bu była w szkole specjalnej tyle że ta uczennica nie kwalifikuje się do kształcenia specjalngo bo poradnia nie stwierdziła upośledzenia umysłowego i nie dała orzeczenia tylko opinie. Jednka uczennica kompletnie nie radzi sobie z nauką na angielskim. Z tego co wiem z matematyką jest to samo a z reszty przedmiotów ma słabe oceny ale wystarczające żeby zdać. Bardzo chciałbym pomóc tej uczennicy ale nie wiem jak a poza tym ona sama sprawa wrażenia że nie chce się uczyć.

Wróć do „Języki obce”