Postautor: koma » 2011-04-26, 22:20
1. Ułóż zadania "wielokrotnej odpowiedzi" z czterema możliwościami.
Niech szukają w tekście odpowiedzi.
2. Takie zadania do tekstu mogą sami układać - na przykład metodą pracy w grupach.
Pracujesz z tekstem, a jednocześnie uczniowie ćwiczą to, co będą mieli za rok w teście klas 6.
3. Zamiast czytać i wskazywać opis - mogą przez chwilkę robić rysunek wg tekstu.
4. Zamiast mówić, jaki tu jest typ narratora - niech zbierają słownictwo bliskoznaczne na określenie tegoż. Ze słownikiem wyr. bliskoznacznych - ćwiczysz jednocześnie poszukiwanie informacji.
5. Aby pomóc scharakteryzować nastrój - włącz odpowiednią muzykę, skorzystaj z terminów muzycznych.
Możliwości ciekawych ćwiczeń jest wiele - wybór zależy od rodzaju tekstu, który analizujesz.