Zawsze trzeba zaznajamiać rodziców z wymaganiami w danej klasie.

To nasz obowiązek.
Wymagania (gdy ich nie ma w opracowaniach dla nauczyciela) na dany rok określasz sama ( w zespole nauczycieli

) analizując program nauczania i wypisując sobie standardy wymagań, kartka po kartce z podręcznika i ćwiczeń. Potem zaznaczasz elementy realizowane w podstawie i w ten sposób tworzy ci się ich cała lista.
Przypuszczalnie (dla ułatwienia) podam ci wymagania w mojej szkole:
Standardy wymagań - klasa I
1. Edukacja polonistyczna.
Uczeń kończący klasę I:
1) w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę języka:
a) uważnie słucha wypowiedzi innych, w kulturalny sposób mówi na dany temat, uczestniczy w rozmowach na tematy związane z bliskim otoczeniem oraz inspirowane literaturą i sztuką;
2) w zakresie umiejętności czytania i pisania:
a) czyta ze zrozumieniem w miarę możliwości wskazane przez nauczyciela lektury oraz proste, krótkie teksty i symbole, piktogramy, znaki informacyjne, proste tabelki i wykresy, schematyczne rysunki;
b) zna wszystkie litery alfabetu i pisze je poprawnie pod względem graficznym w formie wyrazów i krótkich zdań, przepisując i pisząc z pamięci;
c) rozumie pojęcia: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie;
3) w zakresie umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych:
a) bierze udział w zabawie teatralnej, odtwarza z pamięci teksty dla dzieci, przygotowuje i stosuje proste rekwizyty.
2. Język obcy nowożytny.
Uczeń kończący klasę I:
1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
2) nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu;
3) recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
4) rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami.
3. Edukacja muzyczna.
Uczeń kończący klasę I:
1)powtarza prostą melodię; śpiewa piosenki;
2) odtwarza proste rytmy; reaguje na zmianę tempa i dynamiki;
3) wie, że muzykę można zapisać i odczytać;
4) świadomie i aktywnie słucha muzyki;
5) kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu narodowego.
4. Edukacja plastyczna.
Uczeń kończący klasę I:
1) posługuje się wybranymi technikami plastycznymi i środkami wyrazu plastycznego, ilustrując sceny. sytuacje realne i fantastyczne inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem, muzyką; korzysta z narzędzi multimedialnych;
2) tworzy przedmioty charakterystyczne dla sztuki ludowej naszego regionu;
4) rozpoznaje wybrane dziedziny sztuki: architekturę (także architekturę zieleni), malarstwo, rzeźbę, grafikę.
5. Edukacja społeczna.
Uczeń kończący klasę I:
1) potrafi odróżnić dobro od zła, kłamstwo od prawdy, wie, że należy mówić prawdę, pomagać słabszym, potrzebującym, niepełnosprawnym;
2) przestrzega reguł obowiązujących w szkole, w domu i w miejscach publicznych;
3) szanuje wszystkich członków swojej rodziny; dostosowuje swe oczekiwania do realiów ekonomicznych rodziny;
5) zna zagrożenia ze strony ludzi i zwierząt; wie, do kogo i w jaki sposób należy się zwrócić o pomoc;
6) wie, czy jego miejscowość to wieś czy miasto; wie, czym zajmuje się np. policjant, lekarz, górnik;
7) wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a Polska znajduje się w Europie; zna symbole narodowe (flaga, godło, hymn narodowy), rozpoznaje flagę i hymn Unii Europejskiej.
6. Edukacja przyrodnicza.
Uczeń kończący klasę I:
1) rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w parku, w lesie, na polu uprawnym, w sadzie i ogrodzie (działce);
2) zna główne sposoby przystosowania się zwierząt do pór roku;
3) wymienia warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt ;
4) wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku;
5) zna zagrożenia dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka; wie, jak chronić przyrodę;
6) zna zagrożenia ze strony zwierząt i roślin;
7) wie, jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt;

zna zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla pór roku;
dostosowuje się do prognoz pogody;
9) wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia zjawiskami pogodowymi.
7. Edukacja matematyczna.
Uczeń kończący klasę I:
1) w zakresie czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki:
a) ustala równoliczność w porównywanych zbiorach,
b) układa obiekty w serie rosnące i malejące, numeruje je;
c) klasyfikuje obiekty: tworząc kolekcje,
d) w sytuacjach trudnych wytrwale dąży do wykonania zadania,
e) określa położenie obiektów względem obranego obiektu;
f) dostrzega symetrię; zauważa, że jedna figura jest powiększeniem lub pomniejszeniem drugiej; kontynuuje regularny wzór;
2) w zakresie liczenia i sprawności rachunkowych:
a) sprawnie liczy obiekty, wymienia kolejne liczebniki, także wspak w zakresie do 20; zapisuje liczby cyframi do 10,
b) sprawnie dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie do 10, poprawnie zapisuje te działania,
c) radzi sobie w sytuacjach życiowych wymagających dodawania lub odejmowania,
d) zapisuje rozwiązanie zadania z treścią stosując zapis cyfrowy i znaki działań;
3) w zakresie pomiaru:
a) długości: mierzy długości, porównuje długości obiektów,
b) ciężaru: waży przedmioty; porównuje wyniki pomiaru; wie, że towar w sklepie jest pakowany według wagi,
c) płynów: odmierza płyny kubkiem i miarką litrową,
d) czasu: posługuje się kalendarzem, nazywa dni w tygodniu i miesiące w roku; przy użyciu zegara orientuje się w ramach czasowych szkolnych zajęć i domowych obowiązków;
4) w zakresie obliczeń pieniężnych:
a) zna będące w obiegu monety i banknot o wartości 10 zł i potrafi się nimi posługiwać;
b) zna pojęcie długu i konieczność spłacenia go.
8. Zajęcia komputerowe.
Uczeń kończący klasę I:
1) posługuje się komputerem w podstawowym zakresie;
2) wie, jak bezpiecznie korzystać z komputera.
9. Zajęcia techniczne.
1) w zakresie wychowania technicznego:
a) wie, jak ludzie wykorzystywali dawniej i dziś siły przyrody; majsterkuje;
b) zna ogólne zasady działania urządzeń domowych;
c) buduje przedmioty z materiałów dostępnych w otoczeniu;
2) w zakresie dbałości o bezpieczeństwo własne i innych:
a) utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta po sobie i pomaga innym w utrzymywaniu porządku,
b) zna zagrożenia wynikające z niewłaściwego zachowania się w czasie zajęć;
c) wie, jak należy bezpiecznie używać narzędzi i urządzeń technicznych oraz bezpiecznie poruszać się na drogach i korzystać ze środków komunikacji; wie, jak trzeba zachować się w sytuacji wypadku.
10. Wychowanie fizyczne.
1) uczestniczy w zajęciach zgodnie z regułami;
2) potrafi:
a) chwytać piłkę, rzucać nią do celu i na odległość, toczyć ją i kozłować,
b) pokonywać przeszkody naturalne i sztuczne,
c) wykonywać ćwiczenia równoważne;
3) dba o to, aby prawidłowo siedzieć w ławce, przy stole itp.;
4) wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można im zapobiegać;
5) wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych ;
6) wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji i pomaga im.
11. Etyka.
1) współpracuje w zabawach i w sytuacjach zadaniowych oraz grzecznie zwraca się do innych, ustępuje osobom starszym miejsca w autobusie, podaje upuszczony przedmiot itp.;
2) wie, że nie można dążyć do zaspokojenia swoich pragnień kosztem innych; nie niszczy otoczenia;
3) nie kłamie, nie obmawia;
4) nie kradnie, pamięta o oddawaniu lub znalezionych pożyczonych rzeczy i nie niszczy ich;
5) niesie pomoc potrzebującym;
6) wie, że nie należy oceniać ludzi wg ich stanu posiadania, majętności.
