Każdą literę utrwalam obowiązkowo w zeszycie. Ilość różna, na początku było to pół strony na zasadzie:
a
a
A
A
a A
Tzn. myśmy mieli takie ćwiczenia ze znacznie powiększoną liniaturą - 2 strony formatu ciut od A4 większego - przy czym na 1 stronie mieściły się 3-4 linijki, w sumie tych lite było malutko, pisania malutko - ot, rozpisanie ręki. I to było pierwszego dnia wprowadzania litery, następnego z reguły dzieciaki dostawały jakieś xero (przy początkowych literach, kiedy ręka kompletnie nie była wprawiona) dużej czcionki. Potem w zeszycie jak podałam wyżej. Przy wprowadzeniu drugiej i dalszej litery to prócz ćwiczenia tej nowej litery - dochodziło połączenie z inną, np.:
la
al
La
Al
Ala
lala
albo:
ol
oa
Ol
Oa
lo
Lo
Ol
Lola
lol
Ola
-------------------------
szlaczków w zeszycie nie robiłam
długopisem - nie wprowadzam, spora część klasy na koniec roku zaczęła pisać piórem, ale są i dzieci, które 2 klasę rozpoczną nadal z ołówkiem - do czego się śpieszyć? są dzieci, piszące bardzo wolno (a tempo pisania piórem jest wolniejsze), bardzo niewprawnie - jest ołówek.
W klasie - kilka razy próbowałam (a, to klasa głównie 6latków), ale jeszcze była trudność w rozmieszczeniu na stronie, odpuściłam. W drugiej klasie od początku roku będzie, ale w sumie nie wiem - W klasie czy lekcja? pomyślę

koleżanki wprowadzają różnie.
Daty - nie, nie pisaliśmy, ale w drugiej klasie zaraz w 2 tygodniu chyba to wchodzi, więc już regularnie będzie.
Działania matematyczne - szybko, wcześniej na pewno niż proponuje to Elementarz, ale też myśmy mieli ćwiczenia Didasko, oni też szybciej wprowadzają +, -, =. Mam wrażenie, że przy wprowadzeniu 3 już poznawaliśmy pierwsze działania na liczbach, ale ja je wprowadziłam o wiele wcześniej, niż Elementarz podaje. Ja do grudnia zrobiłam cyfry 0-7.
Jak poprzedniczka - miałam też zeszyt A4 do różnych innych rzeczy oraz zeszyt informacji.
W matematyce - też ćwiczenie pisania każdej poznawanej cyfry, natomiast na początku miałam przeróżne pieczątki i robiłam dzieciom np. ćwiczenia w przeliczaniu zbiorów, w wyodrębnianiu zbiorów - porobienie dzieciakom w zeszytach pieczątek nie trwa długo, a przydatne
