koma pisze:Teraz wiecie, że dyscyplina czasowa i tempo pracy są bardzo ważne.
W kształceniu zintegrowanym gospodaruje się czasem inaczej - jeżeli uczniowie pracują wolniej, nauczyciel może kontynuować pracę, korzystając z czasu następnej edukacji, dzwonek nie przeszkodzi...
No właśnie, dostosowujemy czas do mozliwosci uczniów, a nie odwrotnie...
A sprawdziany kompetencji? Są źle z reguły opracowane. W tym tygodniu klasy I i II pisały u nas testy kompetencji z Operonu. Były tak łatwe ponoć w klasie drugiej, że dzieciakom matematyka zajęła 10 minut. Nauczycielki były w szoku...A w przyszłym roku dostaną testy z OBUT i będzie szok w drugą stronę. Ba, nawet może przerażenie i porażenie treścią poleceń...
Analiza testu w raporcie OBUT jest szczegółowa, nie zmienia to jednak zdania nauczycieli i rodziców, że testy były trudne i opracowane niezgodnie z podstawą programową (myślę o zapisie ceny w postaci ułamka dziesiętnego, liczby wykraczające ponad 1000 itp.)