
Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
linczerka pisze:majowa pisze:Zadania muszą być odpowiednie dla wieku rozwojowego dziecka. To, że jest w klasie drugiej wcale nie oznacza , że treści matematyczne przewidziane w programie będą z łatwością przyswajalne.
linczerka pisze:Podstawa programowa bardzo okroiła treści programowe w EW. Bardzo dużo przerzucono na kolejny etap edukacyjny.
I w sumie się zastanawiam, jakie to treści matematyczne są trudne?
linczerka pisze:linczerka pisze:majowa pisze:Zadania muszą być odpowiednie dla wieku rozwojowego dziecka. To, że jest w klasie drugiej wcale nie oznacza , że treści matematyczne przewidziane w programie będą z łatwością przyswajalne.
Podstawa programowa bardzo okroiła treści programowe w EW. Bardzo dużo przerzucono na kolejny etap edukacyjny.
I w sumie się zastanawiam, jakie to treści matematyczne są trudne?
Zgadzam się, że są w różnym stopniu przyswajane. Tak jak na innych edukacjach czy też przedmiotach.
Jeśli zadania są rozwiązywane na różnych poziomach i w różnych reprezentacjach zgodnie z kolejnością, to właśnie są rozwiązywane stosownie do wieku rozwojowego (prof. Gustaw Treliński).
majowa pisze:Moje doświadczenia pokazują, że do klasy pierwszej trafia spora grupa dzieci , które nie osiągnęły dojrzałości do uczenia się matematyki. Tacy uczniowie mają kłopoty z opanowaniem treści programowych. Szybko poznają smak słowa ,,niepowodzenie".