OBUT

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

hanamat
Posty: 270
Rejestracja: 2008-03-29, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: OBUT 2013

Postautor: hanamat » 2015-05-19, 15:49

Jakie wrażenia po dzisiejszym teście?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: OBUT 2013

Postautor: linczerka » 2015-05-19, 16:40

Nie pisałam, ale obawiam się, że moja klasa wyłożyłaby się na zadaniu 8. z polskiego.
Nie o list chodzi. Musiałabym tłumaczyć, co to za dziwoląg ten igrek.
Co jest w kluczu zad. 3 z matematyki o koniczynkach?
Ciekawi mnie, jak to rozwiązali.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: OBUT 2013

Postautor: Basiek70 » 2015-05-19, 18:17

A w ogóle ma ktoś klucz do dzisiejszego testu? Łaknę jak kania dżdżu...
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

maia3
Posty: 163
Rejestracja: 2012-03-04, 12:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane

Re: OBUT 2013

Postautor: maia3 » 2015-05-19, 20:28

Czy można już gdzieś znaleźć OBUTA w wersji, jak by tu powiedzieć ... do druku :oops: :D

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: OBUT 2013

Postautor: linczerka » 2015-05-19, 20:31

Na razie znalazłam skany. Nie nadają się do druku.
Właśnie przepisuję kilka zadań :)
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

maia3
Posty: 163
Rejestracja: 2012-03-04, 12:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane

Re: OBUT 2013

Postautor: maia3 » 2015-05-19, 20:36

Ja właśnie też skany :)
Tak na matematykę patrząc to takie trochę "kangurkowe" te zadania.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: OBUT 2013

Postautor: Basiek70 » 2015-05-19, 20:46

maia3 pisze:Ja właśnie też skany :)
Tak na matematykę patrząc to takie trochę "kangurkowe" te zadania.


Nawet bardziej niż trochę.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

laurka78
Posty: 59
Rejestracja: 2012-05-08, 15:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: OBUT 2013

Postautor: laurka78 » 2015-05-19, 21:04

Dziewczyny moim zdaniem zadania z matematyki trudne, polski również do łatwych nie należał, zwłaszcza przy mojej klasie :(

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: OBUT 2013

Postautor: Basiek70 » 2015-05-19, 21:10

Nie no, polski to klasyczne czytanie ze zrozumieniem plus list, czemu trudne?
Matematyka wymagająca myślenia, taka kangurkowa i to mogło części dzieci trudność sprawić, szczególnie jeśli na co dzień w ten sposób nie działają na matematyce.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

graga71
Posty: 81
Rejestracja: 2014-04-17, 19:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: śląskie

Re: OBUT 2013

Postautor: graga71 » 2015-05-19, 21:58

Dziewczyny , moi nie pisali / mam I klasę/ ale oglądając miałam dość . Czytam Wasze wypowiedzi i dochodzę do wniosku że albo u nas w szkole są tak słabe dzieciaki albo mówimy o jakiś dwóch innych tekstach. Skany znalazłam to samo. Zarówno polski / tekst o antybiotykach rodem z encyklopedii / i mata dla ucznia zdolnego , szybko pracującego. Zadania niezgodne z podstawą i znacznie ponad nią wykraczające , podchwytliwe, dobre dla matematycznie uzdolnionych a nie przeciętnego ucznia / a tych jest najwięcej w klasie/ liczącego nawet na palcach a przecież ma do tego prawo , nie wszystkie też mają wykształconą orientację przestrzenną / zadania o klockach i pieczątkach/ oraz dobrze rozwinięte logiczne myślenie. Test powinien dać dziecku możliwość sprawdzenia swoich umiejętności a uczeń powinien wyjść z poczuciem , że coś umie i potrafi . Te testy układają ludzie nie znający podstawy , dzieci niepotrzebnie się denerwują , nas czeka sprawdzanie tylko po co się pytam? Czemu to służy? Dziecko wolno czytające i piszące nie ma szans na wykonanie tego testu w 45 minut , a to przecież nie świadczy że czegoś nie umie tylko wolniej pracuję . Żal mi było dziś tych , którzy wychodzili z płaczem a tacy byli , nie wszyscy radzą sobie ze stresem i emocjami . Każdy z nich chce zrobić to najlepiej i jeśli sobie z czymś nie radzi to jego myślenie jest proste " jestem głupi, niczego nie umiem " ,ten test nie jest tego wart. W szkole dyrcia nie słucha tego co mówimy i dalej wchodzimy w to coś:(
pogodna71

maia3
Posty: 163
Rejestracja: 2012-03-04, 12:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane

Re: OBUT 2013

Postautor: maia3 » 2015-05-19, 22:53

Mam dziwne :?: przemyślenia w związku z tym testem (uważam, że trudnym) - Wysyłamy 6-latki do szkoły, mówiąc że to takie łatwe wszystko będzie, a potem im takim sprawdzianem dowalamy ?.

Tego tekstu o bakteriach nie powstydziłby się egzamin 6-klasisty.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: OBUT 2013

Postautor: Basiek70 » 2015-05-20, 11:26

To ja jednak inaczej myślę. I zdaję sobie sprawę, że jestem w mniejszości.
Tekst był w porządku, popularnonaukowy, ale pisany językiem odpowiednim dla dzieci, zrozumiałym. Miał sprawdzać umiejętność czytania ze zrozumieniem i korzystania ze źródła informacji, a to są podstawy. Takich ćwiczeń robi się przecież mnóstwo. Plus list - prosta forma dłuższej wypowiedzi, do tego ukonkretniona do tematu, dzieciom bliskiego (obawianie się czegoś, co da się "oswoić" i wcale nie jest straszne). Matematyka, wymagająca myślenia - taka właśnie powinna być; wg mnie technika liczenia nie jest kwintesencją matematyki. Te zadania wymagały od słabszych narysowania sobie rozwiązań - chociażby tych koniczynek, no proszę Was, co w tym trudnego? Albo w policzeniu ile kotek starszy od myszki? Trzeba było wiedzieć, ile miesięcy ma rok i umieć odjąć 3 od 24. Tak samo klocki, robiliśmy sporo takich zadań. Pojęcie pół i ćwierć trudne? Nie, wg mnie właśnie w dobrym kierunku zmierzają testy, sprawdzając, czy dziecko potrafi rozumować, a nie zastępować kalkulator. I tak samo powinno być na lekcjach, nacisk na matematyczne myślenie; matematyki uczy się po coś. I właśnie takie postrzeganie matematyki, a nie jako rzędu słupków czy zadań, pozwala się nią pasjonować.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

hanamat
Posty: 270
Rejestracja: 2008-03-29, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: OBUT 2013

Postautor: hanamat » 2015-05-20, 15:13

Basiek, wg mnie test był "normalny" dla uczniów bez specyficznych trudności w uczeniu się. Moim uczniom o SPE (30 % w klasie) przeczytanie tekstu o bakteriach sprawiło trudność. Podobnie z zadaniami z matematyki, które dotyczyło pieczątek i klocków. Matematyczka i polonistka z gimnazjum oceniły go jako trudny. Moi uczniowie pisali też test z Operonu, z GWO (lepsza szkoła) i dzisiaj z Nowej Ery - edukacja polonistyczna (jutro matematyka). I o wiele bardziej byli zadowoleni z tych testów. Po tzw. OBUCIE (K3) byli bardzo zmęczeni i zestresowani (nawet Ci, którzy sobie z zadaniami poradzili).
Dodam, że test pisali uczniowie, którzy rozpoczęli naukę jako siedmiolatki i z matematyką poradzili sobie dobrze tylko dlatego, iż przez trzy lata rozwiązywaliśmy mnóstwo zadań podobnego typu.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: OBUT 2013

Postautor: linczerka » 2015-05-20, 15:46

Z ciekawości dziś rozwiązywaliśmy te najtrudniejsze zadania. Nie było generalnie większych problemów.
Dzieci z poważnymi deficytami nie rozwiązały ani zadania o kołach pociągu ani tego z koniczynkami.
Test nie jest dostosowany. Jeżeli już jest w takiej formie, to powinna być wersja dla dzieci z problemami.
A tych dzieci jest sporo w szkołach.
Ale to moje zdanie.
Obawiałam się w części polonistycznej zadania o dentyście (ale nie chodzi o list). Poszło gładko.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

laurka78
Posty: 59
Rejestracja: 2012-05-08, 15:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: OBUT 2013

Postautor: laurka78 » 2015-05-20, 20:56

Matematyczka w naszej szkole również stwierdziła, że część matematyczna trudna, zwłaszcza dla dzieci z trudnościami. , a takich u mnie sporo. Podziwiam Basiek, musisz mieć bardzo zdolne dzieci, skoro wszystko było dla nich tak proste, zazdroszczę :D


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”