Na chwilę obecną obowiązują 2 rządowe programy.
Interesuje mnie, do którego programu konkretnie napisany jest pakiet.
To może kilka moich sugestii:
1. J. polski - więcej ortografii, mniej "gotowców". Już na poziomie klasy II dzieci samodzielnie powinny zapisywać zdania, to może ograniczyć do minimum rozsypanki, a zamiast tego zamieścić w pakiecie dodatkowym dla uczniów ze specyficznymi problemami w czytaniu i w pisaniu?
2. Matematyka - nie tylko u w "Oto ja" brakuje zestawu zadań dla uczniów uzdolnionych. Nie ma żadnych zadań z tzw. spojrzeniem wstecz i wprzód.
Nie ma żadnego zadania, którego polecenie brzmiałoby: Rozwiąż wieloma sposobami lub metodami. Zadania matematyczne generalnie są schematyczne typu: było, zjadł, ile zostało. Dzieci uczą się rozwiązywać zadania po kolei, a nie zawsze jest to dobry sposób. Brak zadań typu: co najpierw trzeba obliczyć, żeby dowiedzieć się...Może też rozsypanki zdaniowe przenieść do matematyki, by dzieci nauczyć układania zadań? Tragicznie wprowadzane jest dzielenie, niewiele lepiej odejmowanie. Natomiast jest przerost treści z dodawaniem i mnożeniem. Na ORE są zadania, które należy wykonać metodą stacji badawczych. Właśnie o coś takiego chodzi. Treści powtórzeniowe powinny być spiralne i w żadnym wypadku nie powinny dotyczyć tylko pewnej partii materiału. Na bazie nowych treści można powtórzyć treści, które powinny być opanowane. Np. zaplanuj wycieczkę, weź pod uwagę długość trasy, koszty. odległość, czas i daty.
3.Treści przyrodnicze powinny zawierać więcej zadań dotyczących obserwacji i działania.
Tak ogólnie tyle
