Projekt Szkoły kreatywnych umysłów

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

anga1
Posty: 2
Rejestracja: 2013-05-17, 15:53
Lokalizacja: małopolskie

Projekt Szkoły kreatywnych umysłów

Postautor: anga1 » 2013-10-31, 11:52

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z działaniami prowadzonymi w miesiącu październiku w projekcie Szkoły kreatywnych umysłów

http://www.kreatywneumysly.pl/pl/aktual ... zdzierniku

Równoczesnie zapraszamy do dyskusji w zakresie przeprowadzania pogłębionej diagnozy ucznia rozpoczynającego naukę w klasie I.

Projekt "Szkoły kreatywnych umysłów" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Projekt Szkoły kreatywnych umysłów

Postautor: linczerka » 2013-10-31, 18:55

anga1 pisze:Równoczesnie zapraszamy do dyskusji w zakresie przeprowadzania pogłębionej diagnozy ucznia rozpoczynającego naukę w klasie I.

Bardzo ciekawa innowacja. Ale to pytanie na forum chyba trafi w próżnię.
Na bazie czego mamy dyskutować? Tylko 48 szkół bierze w tym udział. Mało komu znane są materiały do pogłębionego badania poziomu wiedzy i umiejętności uczniów rozpoczynających naukę w klasie pierwszej.
Na czym ta pogłębiona diagnoza polega? Badany jest poziom wiedzy i umiejętności. A takie badania nauczyciele wykonują na początku klasy I (materiały z różnych źródeł i też opracowane przez specjalistów). Jaka jest różnica? Czy diagnoza zawiera w sobie narzędzia do badania poziomu rozwoju tych funkcji i sfer, jakie są potrzebne do nauki (typu poziom grafomotoryki, poziom słuchu fonemowego, poziom rozwoju emocji, samodzielność)?
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Peonia
Posty: 620
Rejestracja: 2011-09-23, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: łódzkie

Re: Projekt Szkoły kreatywnych umysłów

Postautor: Peonia » 2013-11-01, 18:47

Projekty i projekty, ale oczywiście kosztem pracy nauczycieli i kosztem czasu na zwykłą naukę. A kiedy uczyć?

W tym tygodniu był u mnie przedstawiciel OPERON-u i proponował udział w projekcie, czy też programie czytelniczym, w którym dzieci klas III czytają dzieciom klas I. Nie wgryzałam się w temat, zaraz odmówiłam, bo gdybym wszystko przyjmowała na swoje barki, to nie miałabym kiedy zrealizować programu nauczania, a nawet podstawy programowej, no i mam dość tego, by ktoś moim kosztem tworzył swoje opracowania i dokumenty. Pan był bardzo zdziwiony moją postawą. Sądził, że spotka się z aplauzem w mojej szkole, a tu proszę - odmowa (nie tylko moja).


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”