Pierwsze dni pracy nauczyciela

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Isia_arte
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane

Pierwsze dni pracy nauczyciela

Postautor: Isia_arte » 2013-11-01, 19:39

Witam serdecznie!:)
Jestem młodą nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, która dzięki niesamowitemu szczęściu i zrządzeniu losu za 2 tygodnie rozpocznie pracę z dziećmi. Cieszę się bardzo ale jednocześnie jestem ogromnie zdenerwowana. Wiadomo, praktyki w szkole to co innego, a praca w szkole to już zupełnie inna sprawa. Stąd moje pytanie:

Jak to jest kiedy zaczyna się pracę w szkole? Czy można liczyć na pomoc? Czego się spodziewać? Jest łatwo, ciężko, rzeczywistość pokrywa się z marzeniami / wyobrażeniami?
Jeśli są tu nauczyciele / nauczycielki proszę o wypowiedzi. Jak to było w pierwszych dniach Waszej pracy w szkole?
Pozdrawiam gorąco! :)

Awatar użytkownika
linczerka

Re: Pierwsze dni pracy nauczyciela

Postautor: linczerka » 2013-11-01, 19:47

Witaj :)
Isia_arte pisze:Czy można liczyć na pomoc?

Raczej tak, ale wyjdź sama z propozycją.
Isia_arte pisze:Czego się spodziewać?

Kubła zimnej wody :) Studia i praktyki nie dają obrazu pracy szkoły.
rzeczywistość pokrywa się z marzeniami / wyobrażeniami?

Nie. Dalekie od wyobrażeń. To wielka machina, w którą wejdziesz.
Dopytuj się o wszystko. Młody nauczyciel nie zawsze jest w stanie ogarnąć rzeczywistość.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Isia_arte

Postautor: Isia_arte » 2013-11-01, 19:55

Skończyłam edukację wczesnoszkolną z arteterapią i uwielbiam nieszablonowe rozwiązania, pracę przez zabawę, w ruchu.. troche się boję, że szkoła wciśnie mnie w schematy..
chciałabym się realizowac ale boje się narazić innym nauczycielom :/ Z reguły szkoła jest szara bura i ponura.. udawać, że też taka jestem? Dla świętego spokoju..?

Awatar użytkownika
linczerka

Postautor: linczerka » 2013-11-01, 20:02

Realizuj się. Takich sił potrzeba.