kwalifikacje

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

solskier22
Posty: 1
Rejestracja: 2014-09-15, 10:16
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: lubelskie

kwalifikacje

Postautor: solskier22 » 2014-09-15, 10:36

Witam,
czy po ukończeniu licencjatu z Pedagogiki resocjalizacyjnej z socjoterapią (nie dają uprawnień pedagogicznych) można zrobić podyplomówkę z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej by móc uczyć klasy I-III s.p.???
Ps. Sama magisterka z p. przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie wystarczy, a nie chciałbym robić od nowa licencjatu póżniej mgr. bo to, aż 8 lat studiów i ogromny wysiłek.
pytanie nr.2: czy mając dysleksję (brzydkie pismo) aczkolwiek be trudu do odczytania można pracować w ww. zawodzie?

Dodam, że nie wybieram się na te studia dla pieniędzy...teraz pracuje jako policjant, ale nie jest to moja wymarzona praca, choć wielu by chciało :d

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: kwalifikacje

Postautor: linczerka » 2014-09-15, 15:24

solskier22 pisze:czy mając dysleksję (brzydkie pismo) aczkolwiek be trudu do odczytania można pracować w ww. zawodzie?

Znam nauczycieli z dysleksją. Ale jednym z wymogów w podstawie programowej w klasach młodszych jest kaligrafia. Zastanawiam się, jak sobie z tym poradzisz.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
ejwa
Posty: 425
Rejestracja: 2007-08-27, 15:27

Re: kwalifikacje

Postautor: ejwa » 2014-09-15, 16:59

solskier22 pisze:Ps. Sama magisterka z p. przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie wystarczy,


Dlaczego nie wystarczy- są uczelnie oferujące uzupełniające mgr z wczesnoszkolnej właśnie po innym licencjacie. Ewentualnie należy uzupełnić dodatkowo przedmioty pedagogiczne, aby mieć uprawnienia.

Co do pisma, to może być problem, chyba, ze jesteś w stanie tak się wyćwiczyć, że pismo będzie bez zarzutu. W końcu nauczanie I-III to też dużo pisania na tablicy, poprawianie pisowni dzieciom. Dla takich maluchów sam fakt, że pismo jest czytelne może nie wystarczyć.


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”