Postautor: linczerka » 2019-09-01, 14:46
A ja mam pytania:
1.Czemu nie pokazać dzieciom pisowni liter, które są w aktualnych podręcznikach, by dziecko samo wybrało sposób pisania?
2.Jeśli do klasy w ciągu roku przyjdzie dziecko, które uczyło się na innych podręcznikach, znaczy, że można? Czy zaczynamy je uczyć od nowa?
3.Dlaczego mamy zmuszać dziecko, by pisało, jak MY chcemy, a nie jak ono? Uwzględnijmy różne czynniki, w tym lateralizację dziecka.
Zawsze proponuję zobaczyć zeszyty trzecioklasistów, a najlepiej czwartoklasistów... ku własnej refleksji.
Z mojej obserwacji: w zeszytach pojawia się: pisz starannie, pismo niestaranne. A staranności nie można nic zarzucić. W sporadycznych przypadkach widziałam właściwe uwagi dotyczące błędów graficznych: błędów konstrukcyjnych, błędów łączenia liter, proporcjonalności czy błędów niejednolitego pochylenia.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia