Do wybranych utworów mogą klaskać, tupać znajdując różne akcenty ( na raz, n a dwa, na trzy...), określać metrum, grać na instrumentach perkusyjnych.
Mogą układać z ilustracji historyjkę danego utworu( trzeba skopiować obrazki z ludźmi czy zwierzętami w różnych sytuacjach czy jak tam chcesz- niech uruchomią wyobraźnię).
Niech określają nastrój utworu, tempo i jego dynamikę.
Mogą rysować skojarzenia do utworu.
Możesz podejść do tego "historycznie"- rodzaje muzyki rozrywkowej, słynne grupy muzyczne, wykonawcy, przykłady do wysłuchania- rozpoznawanie stylów muzycznych na ocenę.
Mogą wyżyć się twórczo- dajesz sam podkład prostego utworu w danym stylu- niech układają do niego słowa, które pasują do nastroju, charakteru utworu itp..
Są fajne filmy biograficzne o znanych muzykach rockowych i innych- no, ale to są już koszty. Może szkoła zakupi. Potem można dyskusję na ten temat przeprowadzić.
Niech piszą referaty - o ulubionych wykonawcach i twórcach muzyki rozrywkowej.
Wybierz się z nimi na musical. Niech napiszą z niego recenzję( Buffo w Warszawie polecam).
Niech przyniosą czasopisma muzyczne na lekcję, poczytacie ciekawe artykuły na temat muzyki rozrywkowej.
Zorganizujcie klasową listę przebojów.
W końcu- coś łatwiejszego mogą pośpiewać.
Tańce odradzam- w gimnazjum to sieczka.
Pozdrawiam- Cytrynka
