Tytuł mówi za wszystko. W tym roku mam kilku uczniów, którzy nie chcą śpiewać piosenek na ocenę (szkoła podstawowa). Zachodzę w głowę, w jaki sposób umożliwić im zdobycie satysfakcjonującej oceny na świadectwo. Nie mają opinii PPP, nie śpiewają "bo nie", jednemu mama powiedziała , że nie potrafi. Rodzice mają pretensje, że za powiedzenie tekstu nie chcę wstawić oceny bardzo dobrej. Nie chcę karać innych dzieci dodatkowymi sprawdzianami i kartkówkami, co i tak nie zmieni faktu, że w rubryczce "śpiew" ci uczniowie albo ocen mieć nie będą, albo widnieć będą niższe oceny za mówienie tekstu. Proszę Was o pomoc, może spotkaliście się z podobnym problemem w waszej pracy. Siedzę i wymyślam zadania dodatkowe, po które zgłaszają się... dzieci śpiewające, a oni nie. Proszę, nie odpowiadajcie, że nie mam się przejmować, skoro im nie zależy. Już u dyrektora był rodzic z pretensjami, a ja wylądowałam "na rozmowie". Będę wdzięczna za wszystkie rady i wsparcie.
Realizuję program wsip DKW-4014-155/99, gdzie napisano " ...głównymi formami aktywności muzycznej uczniów powinno być muzykowanie, to znaczy śpiew i gra na instrumentach".