Podstawa programowa a jedna godzina chemii w cyklu

tu dyskutują nauczyciele geografii, przyrody, biologii, fizyki i chemii

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Boguś
Posty: 278
Rejestracja: 2007-09-12, 19:27

Podstawa programowa a jedna godzina chemii w cyklu

Postautor: Boguś » 2019-09-01, 21:02

Jak mam zrealizować podstawę programową z chemii (zakres podstawowy) mając jedną godzinę w cyklu, co daje ok 35 godzin, gdzie przewiduje się na to 120 godzin ? Uczę w technikum mechanicznym, informatycznym, elektrycznym

Awatar użytkownika
sharkinator
Posty: 347
Rejestracja: 2011-09-24, 20:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: geografia, przyroda, wychowanie fizyczne
Lokalizacja: Kraków

Re: Podstawa programowa a jedna godzina chemii w cyklu

Postautor: sharkinator » 2019-09-02, 18:59

Mowa o technikum po GIM czy SP?
Bo jeśli po gimnazjum to jest 1 godzina w cyklu w kl. I (czyli ok. 30 godzin i tyle przewiduje PP). Jeśli po SP to jest 4 godziny w cyklu (czyli właśnie ok. 120 godzin), więc bez problemu. W odróżnieniu od liceum, gdzie jest sztywny ramowy plan nauczania (1-2-1-0), w technikum dyrektor sam rozkłada te 4 godziny na 5 lat nauki.

Boguś
Posty: 278
Rejestracja: 2007-09-12, 19:27

Re: Podstawa programowa a jedna godzina chemii w cyklu

Postautor: Boguś » 2019-09-03, 23:18

Dzięki za inf. Wszystko już się wyjaśniło. Jest dokładnie tak jak napisałeś (4 godziny w całym cyklu, chodziło o absolwentów SP)
Pozdrawiam

julianabdala
Posty: 8
Rejestracja: 2024-09-29, 03:46
Kto: student
Przedmiot: Biologia, Technika, Plastyka
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Podstawa programowa a jedna godzina chemii w cyklu

Postautor: julianabdala » 2024-09-29, 03:53

Realizacja podstawy programowej z chemii w tak ograniczonym czasie wymaga starannego planowania. Proponuję skupić się na kluczowych zagadnieniach, które są najważniejsze dla kierunków technicznych. Możesz rozważyć następujące kroki:

1. **Priorytetyzacja treści**: Wybierz najważniejsze tematy, które są niezbędne dla uczniów technikum, takie jak reakcje chemiczne, właściwości substancji czy bezpieczeństwo w laboratorium.

2. **Integracja z innymi przedmiotami**: Wprowadź chemiczne zagadnienia w kontekście mechaniki, informatyki czy elektrotechniki, aby pokazać praktyczne zastosowanie chemii.

3. **Praktyczne zajęcia**: W miarę możliwości organizuj zajęcia laboratoryjne, które pozwolą uczniom zobaczyć chemię w działaniu.

4. **Materiały dodatkowe**: Skorzystaj z zasobów online, filmów edukacyjnych i ćwiczeń, aby wzbogacić program.

5. **Regularne oceny**: Wprowadź krótkie testy i zadania domowe, aby monitorować postępy uczniów i dostosować nauczanie do ich potrzeb.

Dzięki tym krokom możesz efektywnie wykorzystać ograniczony czas, aby przekazać najważniejsze treści chemiczne.


Wróć do „Przedmioty przyrodnicze”