Uprawnienia do nauczania przedmiotów przyrodniczych

tu dyskutują nauczyciele geografii, przyrody, biologii, fizyki i chemii

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Olek2017
Posty: 1
Rejestracja: 2017-12-03, 18:44
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Fizyka, Chemia, ...
Lokalizacja: mazowieckie

Uprawnienia do nauczania przedmiotów przyrodniczych

Postautor: Olek2017 » 2019-04-05, 17:57

Skończyłem biologię z tytułem magistra, podyplomowe przygotowanie pedagogiczne, studiuję obecnie geografię (1 rok II stopnia) i mam zamiar podyplomowo skończyć chemię. Czy po skończeniu wymienionych studiów zdobędę uprawnienia do nauczania biologii, geografii, chemii w liceum?

Awatar użytkownika
Multifachlehrer
Posty: 50
Rejestracja: 2018-07-30, 02:41
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Język niemiecki, Łacina, ...
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Uprawnienia do nauczania przedmiotów przyrodniczych

Postautor: Multifachlehrer » 2019-05-11, 02:41

Olek2017 pisze:Skończyłem biologię z tytułem magistra, podyplomowe przygotowanie pedagogiczne, studiuję obecnie geografię (1 rok II stopnia) i mam zamiar podyplomowo skończyć chemię. Czy po skończeniu wymienionych studiów zdobędę uprawnienia do nauczania biologii, geografii, chemii w liceum?



Szanowny Panie,
aby móc uczyć w liceum ogólnokształcącym, należy ukończyć studia magisterskie (jednolite / II stopnia) na danym kierunku (tu: Biologia) i posiadać przygotowanie pedagogiczne (realizowane w ramach specjalizacji nauczycielskiej na danym kierunku lub ukończyć studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego). Potem uprawnienia do nauczania inny przedmiotów można uzyskiwać poprzez studia tradycyjne (I i/lub II stopnia / jednolite magisterskie) lub podyplomowe.