Pytania o korepetycje z biologii

tu dyskutują nauczyciele geografii, przyrody, biologii, fizyki i chemii

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Bartek1988o
Posty: 2
Rejestracja: 2013-03-19, 21:00
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: mazowieckie

Pytania o korepetycje z biologii

Postautor: Bartek1988o » 2022-10-15, 09:34

Witajcie

Pozwólcie, że najpierw w kilku słowach nakreœlę Wam kim jestem. Choć skończyłem studia biologii wraz z modułem nauczycielskim to obecnie nie jestem aktywnym nauczycielem. Pracuję w zgoła innej branży, która nie ma nic wspólnego ze szkołš. Niedawno naszła mnie myœl, aby zaczšć dawać korepetycje z biologii i przyrody. Ponieważ nie mam znajomych po fachu, którym mógłbym zapytać jak to jest z tymi korepetycjami, chciałbym zapytać Was.

Od strony praktycznej:

Najczęœciej umawiacie się z uczniem w swoich domach czy umawiacie się u niego w domu? Sam wolałbym umawiać się u mnie bo w domu mam dostęp do materiałów dydaktycznych typu ksišżki, tablice itp.
Jak odbywa się u Was rozpoznanie, z czym uczeń sobie nie radzi? Pomyœlałem, że dajmy na to rodzic dzwoni i chce umówić się na korepetycje. Czy na pierwsze spotkanie przygotowujecie się już na omawianie okreœlonego tematu czy też nie omawiacie żadnego tematu i proponujecie np. bezpłatne pierwsze spotkanie, gdzie uczeń czy rodzice sami mówiš o jaki zakres wiedzy chodzi, na przykład „No syn nie radzi sobie z genetykš, proszę o wytłumaczenie mu tego i tego”.
Czy jedno spotkanie to jeden temat? W sensie jeden podręcznikowy temat, czy „jedziemy” kilka tematów?
Z czym najczęœciej uczniowie sobie nie radzš? Czy sš tematy, które się powtarzajš?
Jak przygotowujecie ucznia do matury z biologii? Czy korzystacie z karty pytań i robicie z nim np. maturę z 2021 roku zakładajšc, że w 2022 będzie podobna? Czy przygotowanie do matury oznacza współpracę na kilka tygodni?
Ile razy w tygodniu spotykacie się z uczniem?
Czy oprócz biologii dajecie tez korepetycje z przyrody?

Od strony prawnej: