Postautor: malgala » 2016-02-03, 20:22
Ściągnięte z netu, może coś się przyda:
Bicie brawa stopami (przybory zbędne)
Dzieci siedzą na podłodze. Kolana mają skręcone na zewnątrz, podeszwy skierowane jedna do drugiej. Na hasło BIJEMY BRAWO unoszą stopy nad podłogą i uderzając jedna o drugą biją brawo. Wygrywa ten, komu uda się najdłużej.
Rysowanie stopą (przybory kartka papieru ołówek)
Dzieci w siadzie. Przed nimi leżą kartki. Palcami prawej nogi chwytają ołówek. Rysują prawą nogą np. domek, drzewo. Następnie zmiana nóg i rysują kwiatki dookoła domu, chmury, słońce.
Kto najlepszy? (Zabawa ruchowa orientacyjno–porządkowa)
Krzesła (o jedno mniej niż dzieci) ustawione są w kole i zwrócone siedziskami na zewnątrz. Dzieci ustawione są dookoła krzeseł. Chodzą wokoło w trakcie grania muzyki. Gdy cichnie muzyka, starają się usiąść na najbliżej stojące krzesło. Za każdym razem odpada jedno dziecko, które odchodzą z gry zabiera krzesło. Zabawa kończy się w momencie, gdy zostaje tylko jedno dziecko i krzesło. Zwycięzca otrzymuje nagrodę.
Pudełko zadań
Potrzebne przedmioty:
• kuferek lub pudełko
• małe karteczki
• długopis
Opis zabawy:
Zapiszcie na karteczkach różne zadania, np.: zrobić trzy przysiady, gdakać jak kura, udawać konia przez minutę, znaleźć 3 czerwone przedmioty itp. Kartki z zadaniami włóżcie do pudełka. Każdy po kolei losuje jedno zadanie, które musi wykonać. Jak wykona, otrzymuje nagrodę. Jeśli tego nie zrobi oddaje fant. Na koniec zabawy fanty należy wykupić przez zrobienie jakiegoś innego zadania np. zaśpiewanie piosenki.
Wyścig na gazetach (Potrzebne przedmioty: Stare gazety)
Opis zabawy:
Wszystkie dzieci stają wzdłuż jednej ze ścian na sali. Każdy dostaje dwie gazety. Dzieci kładą gazety na ziemi i stają na nich, każdą nogą na osobnym papierze. Na hasło START wszyscy starają się jak najszybciej dotrzeć do przeciwległej ściany nie dotykając bezpośrednio ziemi. Jeśli komuś wyślizgnie się noga i dotknie nią podłogi zamiast gazety to musi rozpocząć wyścig od nowa.
Dżungla
Rozdajemy uczestnikom karteczki z nazwami zwierząt. Każde zwierzę powinno się powtórzyć dwa razy. Na sygnał prowadzącego wszyscy zaczynają naśladować głosy swoich zwierząt, szukając w tym czasie tego samego zwierzęcia.
Potrzebne materiały: karteczki z nazwami zwierząt wydających słyszalne odgłosy (pająk albo pchła nie byłyby efektowne!)
Ha, ha, ha!
Zabawę zaczyna trener wypowiadając słowo ha! Każda następna osoba dodaje jedno ha! Już w połowie gry, słysząc kilkakrotnie wypowiedziane słowo ha, ha, ha, ha, trudno jest utrzymać powagę. Kończymy gdy wszyscy są już wystarczająco „rozruszani”.
Zgadnij o kogo chodzi
Jedna z osób staje plecami do pozostałych, a ktoś inny opisuje jednego z uczestników grupy. Ważne jest, żeby opis dawał pozytywny obraz tej osoby. W ciągu określonego czasu osoba stojąca tyłem musi zgadnąć, o kogo chodzi. Kiedy zgadnie, wybiera następną osobę, która ma się odwrócić, itp.
Chodzenie
Uczestnicy chodzą swobodnie po sali. Prowadzący zmienia, co jakiś czas polecenia, np.:
-chodzimy jak ludzie bardzo zmęczeni, smutni, radośni
-chodzimy z otwartym parasolem pod wiatr, skacząc po kamieniach, po gorącym piasku
-tworzymy „Ministerstwo Głupich Kroków” -każdy wymyśla śmieszny sposób chodzenia
Punkty oparcia
Ćwiczenie to najlepiej przeprowadzić w parach, chociaż można też wykonać je indywidualnie lub w większych grupach. Wymieniamy pewną liczbę. Każda para musi oprzeć się o podłogę w tylu punktach, ile wskazuje wymieniona liczba. Jeśli np. mówimy “trzy”, pary mogą oprzeć się na jednej ręce i dwóch nogach.