niki pisze:Nie wiem jak reagować na trudne zachowania dzieci.
6 latki które powinny juz potrafić pracować nie robią tego. Na 10 -ciu 5 ma problemy z koncentracją, w trakcie zajęć kładą się na inne dzieci, chodzą, przerywają w trakcie wypowiedzi innych dzieci.
Staram się w różny sposób do nich dotrzeć. Tłumaczę, zrobiłyśmy z koleżanką KONTRAKT, dzienne gwiazdki w różnych kolorach. Na gwiazdkach zależy dzieciom które raczej nie sprawiają problemów. Te które powinny się poprawić mają to wszystko w nosie. Rodzice jak mówię że jest problem z zachowaniem odpowiadają "wyrośnie, porozmawiam, czy to prawda" i doszukują się w nas nauczycielkach błędów.
p.s. połączyłam twoje wypowiedzi w jednego posta - renati23
A czy odwołujesz się do zawartych w KONTRAKCIE umów? Ja za każdym razem jak umowy są łamane podchodzę z dzieckiem do KONTRAKTU i pokazuję co jest tam zapisane. Poza tym uważam, że w przedszkolu powinien obowiązywać system wychowawczy oparty o stosowanie kar i nagród i ja taki stosuję. Są to czarne i czerwone kropki. Pod koniec miesiąca kropki są liczone (czerwone to dobre zachowanie) i dziecko dostaje nagrodę, drobną rzecz, którą kiedyś przynieśli mi rodzice (np. plastikowy kubeczek, magnesik na lodówkę itp. Jedna czarna kropka w miesiącu i dziecko nie dostaje takiej "nagrody". To działa - póki co.