Uczeń z upośledzeniem lekkim w liceum

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

domiss
Posty: 2
Rejestracja: 2012-06-14, 15:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: lubelskie

Uczeń z upośledzeniem lekkim w liceum

Postautor: domiss » 2012-06-14, 15:37

Witam.
Od września będziemy mieli w szkole ucznia z upośledzeniem lekkim. Ponieważ uczę matematyki, a uczeń ma przyjść do liceum, nie bardzo mogę sobie wyobrazić pracę na lekcji z klasą i z tym uczniem(indywidualnie?). Wiadomo jakie wymagania są na maturze, (jak intensywnie pracuje się na lekcji), uczniowie przychodząc do liceum chcą jak najlepiej się do niej przygotować. Obawiam się, że może być problem z przygotowniem ucznia z luu do matury, a pozostali uczniowie mogą miec pretensje, że będę poświęcać sporo czasu temu uczniowi. Zaznaczam, że nie jest to klasa integracyjna. Czy ktoś pracował już w LO w klasie nieintegracyjnej z uczniem z upośledzeniem w stopniu lekki? Proszę o rady :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Uczeń z upośledzeniem lekkim w liceum

Postautor: linczerka » 2012-06-14, 16:27

Tu jest troszkę ogólnie w tym wątku http://www.45minut.pl/forum/topics51/oc ... vt1802.htm
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

domiss
Posty: 2
Rejestracja: 2012-06-14, 15:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: lubelskie

Re: Uczeń z upośledzeniem lekkim w liceum

Postautor: domiss » 2012-06-14, 16:49

Dziękuję :)

jackdanielz
Posty: 7
Rejestracja: 2024-10-02, 03:26
Kto: student
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański, Język francuski, ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Uczeń z upośledzeniem lekkim w liceum

Postautor: jackdanielz » 2024-10-02, 03:31

to ważne zagadnienie, które wymaga przemyślenia. Praca z uczniem z upośledzeniem lekkim w klasie nieintegracyjnej może być wyzwaniem, ale są sposoby, aby to zrealizować. Warto zorganizować dodatkowe wsparcie, na przykład zajęcia indywidualne lub w małych grupach, aby dostosować tempo nauczania. Możesz również rozważyć modyfikację niektórych zadań, aby były dostępne dla wszystkich uczniów. Komunikacja z klasą jest kluczowa; wyjaśnij im, że każdy ma prawo do wsparcia w nauce. Doświadczenia innych nauczycieli mogą być bardzo pomocne, więc warto poszukać takich informacji. Życzę powodzenia


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”