Witam. Chciałbym zapytać co zrobić gdy poradnia nie chce dać dziecku orzeczenia?

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Dominika5
Posty: 10
Rejestracja: 2019-10-24, 11:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Witam. Chciałbym zapytać co zrobić gdy poradnia nie chce dać dziecku orzeczenia?

Postautor: Dominika5 » 2019-11-02, 08:49

Dziewczynka jest w 4 klasie nie radzi sobie z nauką. Ma same 1 i 2. Jedynie z przedmiotów typu muzyka, wf, plastyka itp ma dobre oceny. Poradnia nie chce dać orzeczenia bo badanie testem wisc-r wykazało poziom intelektualny mieści się w dolnej granicy normy. Jednak jest to już pogranicze ledwo przekracza 70 punktów. Napisane jest tak Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należy myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny, analiza i synteza materiału wzrokowego, rozumienie norm i zasad społecznych oraz zdolność do abstachowania (wynik przeciętny) . Nie znacznie obniżone są trwałość pamięci werbalnej oraz wiadomości. Deficyty występują w umiejętności organizowania materiału wzrokowego w większe całości, rozumowaniu arytmetycznym, spostrzegawczości, tempie koordynacji wzrokowo - ruchowej w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki wyobraźni i wizualizacj przestrzennej oraz zdolnościach językowych.

Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”