Co zrobić gdy poradnia pomimo lekkiej niepełnosprawności umysłowej nie chce dać dziecku orzeczenia.

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Kopania
Posty: 2
Rejestracja: 2021-05-22, 15:11
Kto: rodzic
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubuskie

Co zrobić gdy poradnia pomimo lekkiej niepełnosprawności umysłowej nie chce dać dziecku orzeczenia.

Postautor: Kopania » 2021-05-28, 10:27

Dziecko ma 7 lat. Poradnia stwierdziła że dziecko które w teście na IQ uzyskało wynik 69 mogło gorzej się czuć, stresować itp. dlatego należy powtórzyć badanie bo być może wynik zmieści się na pograniczu normy. Na razie dzieco dostało wyłącznie opinię o objęciu dziecko pomocą psychologiczno - pedagogiczną oraz obniżeniu wymagań. Dziecko za parę tygodni ma być przebadne 2 raz. Co zrobić gdy poradnia nie da orzeczenia? Dziecko nie radzi sobie w nauce całkowicie pomimo stosowania się do wcześniejszych zaleceń.
Fragment wygląda tak W wyniku przeprowadzenego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji znacznie niższej niż przeciętna (tutaj dodam od siebie że dziecku nie wyszła inteligencjia niższa niż przeciętna a lekkie upośledzenie umysłowe). Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należą tempo uczenia się wzrokowego - ruchowego oraz orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik przeciętny. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują zdolności językowe oraz zdolność do abstrahowania. Na pograniczu normy znajduje się umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości pamięć krótkoterminowa oraz rozumowanie arytmetyczne. Deficyty występują wiadomościach rozumieniu norm i zasad społecznych spostrzegawczość trwałości pamięci werbalnej oraz myśleniu przyczynowo skutkowowym w oparciu o materiał graficzny. Potem jest badanie pedagogiczne i zalecenia poradni.
1. Objąć dziecko pomocą psychologiczno - pedagogiczną
2. Obniżyć wymagania do aktualnych możliwości dziecka
3. Włączyć do zajęć wyrównawczych w celu ćwiczenia poziomu graficznego pisma techniki czytania rozwijaniu myślenia słowno - pojeciowego oraz matematycznego.
4. Wzmacniać samoocne poprzez pochwały chociażby za drobne osiągnięcia
5. Skoncentrować się na mocnych stronach uczennicy i próbować zastępować nimi słabiej rozwinięte zdolności
6. Zwrócić uwagę że dziecko dopiero rozpoczęło naukę i wymaga więcej czasu na odnalezienie się w nowej sytuacji
7. Uważnie obserwować czy dziecko ma duże trudności w opanowaniu materiału
8. Współpracować z rodzicami dziecka w w trosce o jak najbardziej optymalny rozwój Anity
9. Dziecko powinno uczestniczyć w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych
10. Dziecko powinno być szczególnie obserwowane przez wychowawce klasy który na koniec roku sporządzi opinię dotyczącą możliwości dziecka w celu przeprowadzenia ponownego badania za rok.

Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”

cron