Rola rozwoju odruchów wczesnodziecięcych w procesie uczenia się
Odruchy pierwotne pojawiają się już w życiu płodowym i zanikają stopniowo po urodzeniu. Odruchy te mają podstawową rolę do spełnienia, ponieważ przygotowują organizm do następnych etapów rozwoju i ćwiczą odpowiednie schematy ruchowe. Niezintegrowane lub przetrwałe odruchy, które powinny zaniknąć a nadal występują, powodują zaburzenia różnych funkcji.
Nieprawidłowe odruchy mogą w wieku przedszkolnym i szkolnym powodować:
- zaburzenia koncentracji uwagi,
- nadpobudliwość,
- zaburzenia koordynacji,
- trudności w czytaniu i pisaniu,
- obniżoną sprawność percepcji wzrokowej i słuchowej,
- dysfunkcje ruchowe i percepcyjne,
- opóźniony rozwój mowy.
Zapraszamy na szkolenie, które poprowadzi dr Celestyna Grzywniak. Pani doktor ukaże w jaki sposób przetrwałe odruchy utrudniają naukę dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym, zaprezentuje ćwiczenia ruchowe, które pomagają wygaszać niepożądane odruchy.
Skorzystaj z promocji cenowej!
Więcej informacji na www.edulogos.pl
Serdecznie zapraszamy!