dalej utwierdzam się w przekonaniu, że tylko u mnie w szkole do wyznaczania ocen semestralnych i końcoworocznych używa się wzorów

:
"§ 44.
Semestralne ustala się według wzoru:
Śr_semest = (3*S1+2*S2+S3)/SumaWag
gdzie
S1 – suma ocen ze sprawdzianów działowych,
S2 – suma ocen z odpowiedzi ustnych, wypracowań, prac pisemnych nie będących sprawdzianami działowymi i inne uzgodnione z uczniami,
S3 – suma pozostałych ocen np. krótkie kartkówki, oceny za aktywność, krótkie prace pisemne, prace domowe itp.
=3*liczba ocen ze sprawdzianów działowych+2*liczba ocen z odpowiedzi ustnych, wypracowań, prac pisemnych nie będących sprawdzianami działowymi i inne uzgodnione z uczniami +liczba ocen z pozostałych ocen.
§ 45.
Średnią semestralną ocen zaokrągla się do 0,1.
§ 46.
Ocenę semestralną (roczną) wystawia się w skali 6 stopniowej:
5,6- 6,0 stopień celujący
4,6- 5,5 stopień bardzo dobry
3,6- 4,5 stopień dobry
2,7- 3,5 stopień dostateczny
1,9- 2,6 stopień dopuszczający
0- 1,8 stopień niedostateczny
"Przewidywaną ocenę roczną z zajęć edukacyjnych ustala nauczyciel, przyjmując jako podstawę osiągnięcia edukacyjne ucznia w pierwszym i drugim semestrze wyrażone średnią oceną roczną obliczoną według wzoru:
Śr_końc= (śr_semestr_1+śr_semestr_2)/2
uwzględniając stosunek ucznia do przedmiotu, jego aktywność oraz postępy w opanowaniu wiadomości i umiejętności.
"
Wzory te niestety umiejętnie obniżają średnią ocen
