Brak jednostek miary i jego wpływ na ocenę końcową

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Adamek1976
Posty: 1
Rejestracja: 2020-12-24, 07:56
Kto: student
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Brak jednostek miary i jego wpływ na ocenę końcową

Postautor: Adamek1976 » 2020-12-24, 08:08

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Na wstępie chciałbym złożyć wszystkim życzenia wesołych , spokojnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia.
A teraz do meritum:

Problem dotyczy sposobu oceniania zadania z fizyki. Czy częściowy brak w obliczeniach (w szczególność w wyniku obliczeń) jednostek miary dyskwalifikuje zadanie jako całość i uczeń otrzyma "0" punktów, nawet wtedy jeżeli użył poprawnych wzorów i wyniki obliczeń są prawidłowe?
Czy może jednak punktacja powinna zostać obniżona ale nie do "0"?
Czy istnieje jakiś system oceniania , który to określa, czy może zależy to od indywidualnego podejścia każdego nauczyciela?

Pozdrawiam
Adam Lis

Awatar użytkownika
sharkinator
Posty: 347
Rejestracja: 2011-09-24, 20:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: geografia, przyroda, wychowanie fizyczne
Lokalizacja: Kraków

Re: Brak jednostek miary i jego wpływ na ocenę końcową

Postautor: sharkinator » 2020-12-28, 17:46

Wszystko zależy od kryteriów oceniania w danym zadaniu, często brak jednostki oznacza 0 punktów i świadczyć to może o tym, że uczeń w ogóle nie orientuje się co liczy tylko ma obryty wzór, którego nie rozumie. Można oczywiście jednostkę również po prostu przeoczyć, tak jak można zrobić literówkę czy zamiast dodać ktoś pomnoży. Przy zadaniach za 1 czy 2 punkty często się zeruje, zwłaszcza gdy nie ma tzw. połówek. Natomiast przy wyżej punktowanych, skomplikowanych zadaniach obcina się pewnie 1 punkt. Jesli jest to arkusz egzaminacyjny/konkursowy/sprawdzian z wydawnictwa kryteria jasno mówią za co się daje punkty, jeśli to test utworzony przez nauczyciela to on decyduje.


Wróć do „Kącik uczniowski”