językowcy pomocy !!!!

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

erik
Posty: 10
Rejestracja: 2011-03-06, 12:33
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

językowcy pomocy !!!!

Postautor: erik » 2011-03-27, 18:11

Drodzy językowcy ( i nie tylko) , czy macie jakieś sposoby na nauke słówek (chodzi konkretnie o słownictwo niemieckie);p

proszę o jakieś porady...;)

Grüße !!

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: językowcy pomocy !!!!

Postautor: haLayla » 2011-03-27, 18:43

Ja podrzucę ci swoją metodę. Uczę się przez skojarzenia. Załóżmy, że chcesz się nauczyć słowa rauh, czyli chropowaty. Możesz je skojarzyć z tym, że masz r i h w słówku. To h jest takie drapiące i szorstkie, jak coś, co jest właśnie chropowate. W ten sposób nie tylko łatwiej zapamiętujesz słówka, ale też można z tego zrobić zabawę.

Jeżeli masz do nauczenia rzeczowniki związane z jakimś działem, to możesz zrobić z nich grę w pamięć. Robisz karteczki, na których będą obrazki przedstawiające ten przedmiot i słówko zapisane po niemiecku. Ten sposób szczególnie polecam, gdy masz rodzeństwo uczące się tego samego języka. Można razem pograć :)
<3

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: językowcy pomocy !!!!

Postautor: Jolly Roger » 2011-03-28, 20:02

Trening czyni mistrza. Trzeba powtarzać, powtarzać i powtarzać, ale powtarzanie nie musi być nudnym, bezrefleksyjnym "zakuwaniem"

Słownictwo grupuje się tematycznie.: Zwierzęta, nazwy zawodów, wyposażenie wnętrz, części ciał

Do rzeczowników dodajemy inne części mowy

np Lew ryczy. Lew jest wielki. Lew jest groźny. Lew ma cztery nogi i grzywę. Lew upolował antylopę. Lew będzie polował na zebrę. Lew bedzie polował w nocy. Lew bedzie spał w dzień.

Szukamy wyrazów przeciwstawnych

zły-dobry, mały - duży, łatwy - trudny, myszka - słoń, mechanik - fryzjerka

Wzrokowcy mogą oblepiać kartkami w domu różne meble. Tworzyć fiszki. Z jednej strony kartki napis po polsku na drugiej stronie w języku obcym

Powtarzać słówka w wolnym czasie. Gdy bierzesz prysznic, gdy jesz zupę, jedziesz autobusem czy w kolejce u lekarza. Np widząc kogoś stojącego na przystanku próbujemy opisać.
Ta dziewczyna jest wysoka. Nie jest niska. Ma spodnie, bluzę i kurtkę. Ma długie kręcone włosy. Nie ma krótkich i prostych włosów. Potrafi biegać, skakać i jeździć na rowerze. Nie potrafi gotować i jeździć na nartach. Jest miła i utalentowana. Nie jest oschła i nerwowa. Jej mam jest kelnerką a tata kierowcą.

I systematycznie wystarczy po kilka minut dziennie.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free


Wróć do „Kącik uczniowski”