Współpraca nauczyciela z rodzicami - największe wyzwania

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Michalll_95
Posty: 187
Rejestracja: 2018-03-18, 01:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka, Technika, Plastyka
Lokalizacja: mazowieckie

Współpraca nauczyciela z rodzicami - największe wyzwania

Postautor: Michalll_95 » 2020-08-12, 17:25

Szanowni Państwo!

W ramach przygotowywania pracy magisterskiej na temat „Współpraca nauczyciela z rodzicami – największe wyzwania” zależy mi na poznaniu – z Państwa perspektywy – jak wygląda oraz jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy szkołą a rodziną. Bardzo proszę o podzielenie się swoją opinią na trzy otwarte pytania. Ankieta zostanie wykorzystana wyłącznie do celów badawczych i ma charakter całkowicie anonimowy.

1. Czy w Państwa szkole pomysły rodziców na zajęcia edukacyjne lub ich aktywny udział w innych formach są wspierane przez nauczycieli?
2. Jakie widzą Państwo największe obszary konfliktów pomiędzy rodzicami a nauczycielami i w jaki sposób są one rozwiązywane?
3. Jak oceniają Państwo efektywność edukacji zdalnej w Państwa szkole w kontekście wzajemnej współpracy?

Odpowiedzi proszę udzielać pod tym postem, mam nadzieję, że rozwinie się ciekawa dyskusja.

Dziękuję za poświęcony czas!

kaciech
Posty: 5
Rejestracja: 2020-07-20, 13:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Współpraca nauczyciela z rodzicami - największe wyzwania

Postautor: kaciech » 2020-08-20, 11:05

Witam, z mojej praktyki szkolnej sprawa wygląda tak:
odp. na pyt nr 1
W szkole przeprowadzona jest ankieta wśród rodziców dotycząca możliwości organizacji dodatkowych zajęć( z możliwością podania jakich) a wyniki jej brane są pod uwagę przy organizacji zajęć edukacyjnych na dany rok szkolny. Mogę więc odpowiedzieć, że tak- w szkole są wspierane pomysły rodziców. Dotyczy to również włączania się rodziców do organizacji imprez szkolnych inicjowanych w porozumieniu z dyrekcją.

odp.na pyt nr 2
Konflikty zdarzają się rzadko, ale ostatnio dotyczyły podważania wystawianych ocen (szczególnie w starszych klasach). Rozwiązane zostały indywidualnie we współpracy z wychowawcą.

odp.na pyt nr 3
Efektywność edukacji zdalnej daje wiele do życzenia... Z częścią rodziców współpraca przebiegała bezproblemowo, kontakt był systematyczny i rodzice zgłaszali się z pytaniami, wątpliwościami bezpośrednio do nauczyciela chcąc aktywnie wspierać swoje dziecko. Dzielili się sukcesami dziecka, zauważali jego postępy czy trudności i chętnie przyjmowali i wdrażali do praktyki wskazówki nauczyciela w tym kontekście. Była też grupa rodziców, która unikała kontaktu, nie wywiązywała się z umów z nauczycielem, nie wspierała dziecka podczas nauki zdalnej (informacje przez e- dziennik nie były odczytywane, trudno było dodzwonić się do rodziców), ale przy współpracy z pedagogiem szkolnym udało się rozwiązać ten problem.

Uważam, że na jakość współpracy miał też wpływ nierówny dostęp do technologii (brak stałego łącza internetowego w domu, niskie kompetencje cyfrowe niektórych rodziców).


Wróć do „Ankiety”