1. Jaki stopień awansu zawodowego Pan/Pani posiada?
2. Jaką klasę Pan/Pani uczy?
3. Czy uczył/uczyła Pan/Pani uczniów z ryzykiem dysleksji?
☐ Tak ☐ Nie
4. Swoją wiedzę na temat dysleksji określił/aby Pan/Pani jako:
☐ Dobrą ☐ Umiarkowaną ☐ Słabą
5. Proszę wymienić 5 znanych Panu/Pani symptomów dysleksji:
6. Czy podnosi Pan/Pani swoje kompetencje z obszaru pracy z uczniem dyslektycznym?
☐ Tak ☐ Nie
7. Jeżeli TAK, to w jaki sposób?:
☐ Przez udział w kursach i szkoleniach kwalifikacyjnych i doskonalących
☐ Przez zapoznawanie się z literaturą i publikacjami specjalistycznymi
☐ Inne
8. Inne, jakie?
9. Czy zna Pan/Pani metody pracy z uczniem ryzyka dysleksji?
☐ Tak ☐ Nie
10. Jeżeli TAK, to jakie?
☐ Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
☐ Metoda Freda Warnkego
☐ Metoda Symboli Dźwiękowych B. Kaji
☐ Metoda Alfreda Tomatisa
☐ Inne
11. Czy stosuje się Pan/Pani do zaleceń z poradni psychologiczno - pedagogicznej dotyczących uczniów z ryzykiem dysleksji?
☐ Tak ☐ Nie
12. Jeżeli NIE, to dlaczego?
13. Czy w czasie zajęć lekcyjnych stosuje Pan/Pani inne formy pracy z uczniem dyslektycznym?
☐ Tak ☐ Nie
14. Jeżeli NIE, to dlaczego?
15. W jaki sposób pracuje Pan/Pani z uczniami dyslektycznymi w czasie zajęć lekcyjnych?
☐ Stosuję ćwiczenia rozwijające percepcje wzrokową, słuchową i sprawność grafomotoryczną
☐ Uwzględniam tempo pracy do indywidualnej potrzeby ucznia
☐ Stosuję zasadę stopniowania trudności
☐ Motywuję ucznia przez dostrzeganie i wzmacnianie pozytywne nawet niewielkich sukcesów przez niego osiągniętych oraz wysiłek jaki włożył w wykonaną pracę
☐ Nie wymagam od ucznia głośnego czytania przy całej klasie bez jego chęci
☐ Wydłużam czas podczas sprawdzianów pisemnych
☐ Nie omawiam błędów na forum całej klasy
☐ Inne
16. Czy uważa Pan/Pani, że szkoła w której uczy jest dobrze przygotowana do pracy z uczniami dyslektycznymi? Dlaczego?
17. Czy na terenie szkoły Pani/Pana prowadzone są zajęcia wyrównawcze dla uczniów z ryzykiem dysleksji?
☐ Tak ☐ Nie
18. Jakiego rodzaju zajęcia prowadzone są na terenie szkoły?
☐ Zajęcia wyrównawcze z zakresu edukacji polonistycznej
☐ Zajęcia wyrównawcze z zakresu edukacji matematycznej
☐ Zajęcia wyrównawcze z innych przedmiotów
☐ Zajęcia logopedyczne
☐ Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
19. Ile godzin w tygodniu jest takich zajęć oraz ile trwa pojedyncza sesja?
20. Jakiego typu trudności z Pan/Pani obserwacji najczęściej towarzyszą uczniom z ryzykiem dysleksji?
☐ Wolne tempo czytania
☐ Trudności ze zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu
☐ Popełnianie błędów ortograficznych pomimo znajomości zasad pisowni
☐ Trudności w opanowaniu kaligrafii
☐ Problemy z przepisywaniem cyfr, dodawaniem w pamięci
☐ Inne
21. Co jest Pani/Pana zdaniem oceny pracy dziecka z ryzykiem dysleksji?
☐ poprawność ortograficzna
☐ treść pracy
☐ wkład pracy dziecka
☐ Inne
22. Czy rodzice ucznia kontrolują jego osiągnięcia szkolne?
☐ Tak ☐ Nie
23. Jeżeli TAK, to w jakim stopniu? Czym to się to przejawia?
24. Czy wspomaga Pan/Pani rodziców ucznia z ryzykiem dysleksji w pracy z dzieckiem w domu?
☐ Tak ☐ Nie
25. Jeżeli TAK, to w jaki sposób, jeżeli NIE, to dlaczego?