W skrócie wygląda to następująco Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Później jest dalsza część opisu ale mi chodzi o to czy te zalecenia poradni są dobre po nie widać efektów. Dziecko jak przy wysiłku dostawało tylko same dostateczne to nadal ma takie same oceny. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwodyalnych możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielenie jej pomocy psychologiczno - pedagogicznej ze względu na deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji perpecjno - motorycznych umiejętności folonigicznych (słuch fonemenowy analiza i synteza fonologiczna pamięć fonologiczna) problemy natury emocjonalno - wolicjonalnej oraz braki z matematyki które przyczyniają się do uogólnianionych trudności w nauce. Dodatkowo
wada wzroku powoduje u uczennicy zaburzenie spostrzegania wzrokowego a więc zmniejsza dokładność i spowalnia tempo działania przy wykonywaniu zadań praktycznych.
1. Dostosować wymagania edukacyjne do możliwości uczennicy
2. Pozostawić więcej czasu na opanowanie trudnego dla niej materiału
3. Odpytywać z mniejszych partii materiału i o mniejszym stopniu trudności
4. Zaleca się aby uczennica siedziała w pierwszej ławce w celu wzmocnienia odbioru informacji drogą wzrokową i słuchową
5. Rozwijać mocne strony uczennicy
6. Doceniać wysiłek władanych w nauke a nie tylko efekty
7. Przy odpowiedzi naprowadzić na właściwy tok myślenia
8. Włączyć do projektów grupowych i nagradzać w tym zakresie uczennicę
Dodam że córka ma 11 lat i w okularach widzi bardzo dobrze. Na badaniu miała okulary.
Zalecenia dla rodziców
1. Zachęcać do czytelnictwa
2. Motywować do systmetycznej nauki w domu
3. Pomagać w odrabianiu zadań i nauce
4. Nagradzać za osiągnięcia
5. Stworzyć warunki do rozwoju zainteresowań córki