W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji nizszej niż przeciętna ( dolny próg przedziału) rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny przewaga myślenia słowno -pojeciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) . Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nieco lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe rozumowanie arytmetyczne oraz zdolność do spostrzegania szczegółòw. Jedynie zdolności do abstrahowania oraz tempo uzcenia się wzrokowo -ruchowego przyjmują wynik przeciętny.
X chciałaby dostawać dobre oceny. Negatywne doświadczenia dotyczące osiągnięć szkolnych spowodowały że nie chętnie uczestniczy w lekcjach z góry zakładając nie powodzenia w nauce. Uczennica lepiej funkcjonuje emocjonalnie chętnie opowiada o sobie swoich odczuciach i potrzebach. W dalszym ciągu ma trudności w odnalezieniu się w grupie rówieśniczej (nie wiedząc co ze sobą zrobić)
Podczas badania pedagogicznego badana nawiązała kontakt wzrokowy i werbalny. W dalszym ciągu była onieśmielona .Zdarzało się że odpowiadała z odroczeniem szczególnie gdy nie była pewna odpowiedzi.
Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem przeczytanego tekstu. Konstrując samodzielnie wypowiedzi pisemne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych m.in działań pisemnych tabliczki mnożenia działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych itp. braki z tego zakresu sięgają zakresu wcześniejszych lat edukacji.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielanie jej pomocy psychologiczno pedagogicznej w szkole ze względu na obniżony rozwój umysłowy obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych zaburzony rozwój sfery emocjonalnej oraz liczne braki programowe szczególnie z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych