Postautor: kirlan » 2014-06-09, 18:47
Ze starszymi (Liceum) można sagę wiedźmińską (tę starą) naszego Sapkowskiego omawiać (szereg problemów moralnych, psychologicznych, społecznych i cywilizacyjnych) gdyby to ode mnie zalezało to ZAMIAST dżumy czy innych medalionów (w sumie są te tematy poruszane a moim zdaniem ciekawiej, a mistrzostwo słowa Andrzeja S, mnogość i swoboda środków stylistycznych ogromna).
Gdzieś w gimnazjum Eragona kolejne księgi można by - sa tam zagadnienia "wychowawcze" typowe dla wieku - odpowiedzialność wobec innych, wpływ własnych poczynań na losy innych, odnalezienie się pośród sprzecznych oczekiwań różnych grup, przewidywanie konsekwencji, odnajdywanie wewnętrznego kompasu, życie z gorącymi emocjami i z zimnym rozumem, autorytet jako zjawisko, jego znaczenie i granice.
"Mądry dowódca bardziej dąży do zwycięstwa niż do bitwy" - sentencja japońska
"Mądry nauczyciel bardziej dba o postępy ucznia niż o postępy planu" - moja jej interpretacja
I love Wuttke ! - a to powinno być motto MEN