Nauczyciele wspomagający

kącik dla rodziców

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Mamuska04
Posty: 1
Rejestracja: 2018-11-13, 12:34
Kto: rodzic
Lokalizacja: dolnośląskie

Nauczyciele wspomagający

Postautor: Mamuska04 » 2018-11-13, 13:11

Witam,

Mam autystyczne dziecko, oprócz niego są w klasie jeszcze inne dzieci z orzeczeniami. W klasach 1-3 był nauczyciel wspomagający, który pomagał na prawie wszystkich przedmiotach (za wyjątkiem religii i jęz. ang.), jeden i ten sam nauczyciel wspomagający. Od 4 klasy jest 6 nauczycieli wspomagających, każdy na innym przedmiocie. Na przedmiotach realizowanych z podziałem na grupy (informatyka/jęz. ang.) w ogóle nie ma nauczyciela wspomagającego. Dodatkowo dziecko ma zajęcia logopedyczne, z pedagogiem, kk, rewalidacyjne itp. też każde z innym nauczycielem. W sumie co tydzień moje dziecko ma kontakt z ponad 20 nauczycielami, co niesamowicie je obciąża. My rodzice nie ogarniamy tych wszystkich nauczycieli, a co dopiero dziecko. Nie ukrywam, że rozpoczynając klasę 4 nastawialiśmy się na 1 góra 2 nauczycieli wspomagających.
Mam pytanie: co na to mówią przepisy oraz jakie są praktyki dotyczące nauczycieli wspomagających, tzn. czy rzeczywiście w każdej szkole jest ich aż tylu (dla każdego przedmiotu inny nauczyciel wspomagający)?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Anne Shirley
Posty: 1
Rejestracja: 2018-07-16, 17:03
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: Nauczyciele wspomagający

Postautor: Anne Shirley » 2018-12-28, 07:24

Akurat ja nam takie praktyki, ktore pozwalają wpomagającemu pracować tylko w jednej klasie, w której jest przynajmniej jedno dziecko z orzeczeniem wymagające jego pracy. Rewalidację można mieć z innym nauczycielem, ale i ze "swoim" wspomagającym, będącym przypisanym jest danemu wychowawcy i zarazem wszystkim nauczycielom, ktorzy się przez daną klasę "przewijają się" ze swoim przedmiotem, wszystko to zatwierdza dyrektor placówki. Jest to jedynie kwestia organizacji pracy i zrozumienie tematu autyzmu przez dyrektora. Wspomagający pracuje tylko 20h/tyg, nie może być na wszystkich zajęciach, ale można porozumieć się z nim w sprawie potrzeby jego obecności na konkretnych zajęciach (nie na dodatkowych), zawsze można spróbować porozmawiać bezpośrednio ze wspomagającym i zapytać, jakie ma możliwości czasowe w tych 20h, wszystko jest do zrobienia, jeśli mamy postawę wpółpracy.


Wróć do „Rodzice”

cron