Postautor: linczerka » 2020-04-21, 22:09
Dysfunkcje, o których piszesz bardzo wpływają na proces uczenia się.
1.Czy córka uczęszcza na zajęcia korekcyjno - kompensacyjne?
2.Czy wiesz coś na temat dostosowań z poszczególnych przedmiotów? Ma takowe dostosowania z każdego przedmiotu?
Jako rodzicowi polecam:
1.Dziel materiał wzrokowy (np.teksty, opowiadania) na części. Pozwól czytać po cichu, nie wymagaj czytania głośnego. Nie tłumacz za wiele ustnie, bo to nic nie da. Do każdej części rysuj kolorowy schemat graficzny. Stosuj np. strzałki i kolory. Patrząc na taki schemat, córka powinna poradzić sobie z przyswojeniem materiału.
2.Zadania z treścią najlepiej przedstaw za pomocą rysunku schematycznego. Dopiero później rozwiązanie. Podejrzewam, że może mieć problemy w dzieleniu i odejmowaniu, a lepiej sobie radzi z mnożeniem i dodawaniem.
3.Zagoń ją do kuchni, niech gotuje i piecze razem z Tobą - najlepiej korzystając z przepisów.
4.Często rozmawiaj z córką, stosuj synonimy. To ma być rozmowa, nie monolog. Słuchaj i wyjaśniaj.
5.Jeśli się czegoś uczyła, a zapomniała, podpowiadaj. Nie tłumacz od początku.
6.Poczytaj w Internecie o tzw. hakach pamięciowych - mnemotechnice.
A co jest w zaleceniach w opinii?
Poszukaj w opinii więcej mocnych stron dziecka, bo można je wykorzystać do pracy z córką.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia