

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
A nie jest tak, że z powodu obniżonego wieku wymagania wobec pierwszoklasistów są niższe, przynajmniej zgodnie z podstawą programową? Nauczyciele szkół podstawowych, jak to jest rzeczywiście? Pytam, bo mnie ten temat autentycznie interesuje.kitek2013 pisze:Już od 4 lat mam 6 latki-MASAKRA. Dzieci nie liczą, nie piszą nie czytają, nie rozumieją poleceń. Przykład - 7 latek w 1 klasie umiał-liczyc do 10, trochę pisać, trochę czytać, i więcej rozumiał.
A nie jest tak, że z powodu obniżonego wieku wymagania wobec pierwszoklasistów są niższe, przynajmniej zgodnie z podstawą programową?
No tak, to oczywiste przecież. Ale - przykładowo, na szczegółach się nie znam - dawniej, gdy tylko siedmiolatki szły do klasy pierwszej, uczono ich od września literek. Teraz, gdy także sześciolatki trafiają do szkół, nie zaczyna się od literek, a ćwiczy się szlaczki, a literki dopiero po półroczu. Nie jest tak (oczywiście przykład może być nieprecyzyjny, ale nie znam się na nauczaniu wczesnoszkolnym)?linczerka pisze:Ano nadal się uczy dzieci czytać, pisać i liczyć.
edzia pisze:nie zaczyna się od literek, a ćwiczy się szlaczki, a literki dopiero po półroczu.
O właśnie, wytłumacz jeszcze, co oznacza to okrojenie w pionie, a rozszerzenie w poziomie.linczerka pisze:I właśnie to są nazwane przeze mnie treści wszerz.
Wiem, wiem, pamiętam.linczerka pisze:A po trzeciej klasie już muszą umieć napisać np. list do prezydenta miasta, w którym wyrażają swoje stanowisko w sprawie zamknięcia swojej szkoły (OBUT))
Jak to jest w takim razie z tą sławetną klasą czwartą? Nawet gdzieś widziałam, że specjalne forum dla rodziców i uczniów klasy czwartej powstało. Czy treści z dawnej klasy czwartej nie zostały w podstawie programowej/programów nauczania przesunięte do klasy piątej (wiem, wiem, że podstawa jest dla całego etapu edukacyjnego, a nie dla klas, ale mam też nadzieję, że zrozumiesz, o co mi chodzi)? Czy jeśli dawniej, załóżmy, Akademię Pana Kleksa omawiało się w klasie czwartej, to teraz w piątej? A więc, reasumując, czy treści nauczania i umiejętności z dawnego etapu II nie zostały okrojone trochę na rzecz przesunięcia ich do gimnazjum z powodu tych sześciolatków?linczerka pisze:I obuchem w głowę w klasie czwartej!
Czyli że teraz robi się to dopiero w czwartej? Uważasz, że zbyt szybko się to wprowadza?linczerka pisze:olejność wykonywania działań w starej podstawie zaczynaliśmy w klasie drugie, kończyliśmy w klasie trzeciej (bo były mądrze etapami wprowadzane). Niech matematyk odpowie, ile na to przeznacza lekcji w klasie czwartej.
linczerka pisze:No to tu istota reformy)
REFORMA EDUKACJI W POLSCE na przykładzie matematycznym
1950 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?
1980 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty – czyli 80 zł. Ile zarobił drwal?
2000 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty – czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. Zakreśl liczbę 20.
2010 r.
*Tylko dla zainteresowanych
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka starych drzew. Podzielcie się na grupy i odegrajcie krótkie przedstawienie, w którym postarajcie się przedstawić, jak w tej sytuacji czuły się biedne zwierzątka leśne i rośliny. Przekonajcie widza, jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest wycinanie starych drzew.
2013 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.
I wszystko wskazuje na to, że za 2- 3 lata będzie tak:
*Do wyboru:
-Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Na rysunku wskaż drwala.
-Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Na rysunku wskaż drzewo.
-Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wyszukaj w Google, kto to drwal* zadanie na szóstkę, bo tu trzeba i umieć czytać i pisać i poszukiwać informacji w dostępnych źródłach.
Kolejne lata przyniosą:
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Połóż się wygodnie na materacu i zamknij oczy. wyobraź sobie, jak ciężko pracuje drwal, pot mu się leje z czoła (oddychaj ciężko, obetrzyj pot). Jesteś teraz w lesie, słyszysz ptaszki, jest cudnie, las kwitnie (oddychaj lekko, uśmiechnij się)..... (relaksacja i wizualizacja).