Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
akinomka pisze:-przedstawienie scenek związanych z tematem.
Inna rzecz to rozmowa o temacie na przykładach z życia wziętych, można opowiedzieć historię swoją lub znajomych. Klasa będzie słuchać, potem podawać własne przykłady.
malgala pisze:W moim przypadku najbardziej skutkuje wtedy jakiś żart, anegdota związana z omawianym zagadnieniem lub nawet tylko sytuacją szkolną.
agama18 pisze:Moim zdaniem powinno być więcej zadań, ćwiczeń teoretycznych bo to wtedy zachęca nas do myślenia i jakby to jeszcze było nagradzane ocenąto wtedy pobudza do pracy
miwues pisze:Do podanych w wątku pozycji książkowych dodaję (moim zdaniem lepszą):
http://ceo.rsi.pl/dokument.php?dzial=1545&id=18653
miwues pisze:Chyba chodziło o to:
http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=88152
Merrill Harmin "Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?"
marcos pisze:Wydaje mi się, że trzeba wyjść poza to czego nauczono nas na studiach. Niestety nie ma znaczenia, czy studia kończyło się naście lat temu, czy całkiem niedawno. Do chwili obecnej potencjalni nauczyciele przygotowywani są do pracy w taki sposób, aby zaprogramować ucznia (zapisać informacje w jego głowie jak na dyskietce) Takiego ucznia potrzebowała epoka industrialna.
Czasy się zmieniły, wchodzimy w epokę informacyjną, gdzie kartą przetargową będzie posiadanie informacji, umiejętność znalezienia jej, zinterpretowania i wykorzystania. Oczekiwania wobec umiejętności ucznia są więc zupełnie inne. Godne uwagi tematy to generacja Y, digital natives, digital immigrants, metoda Webquest, konstruktywizm. Kilka linków: http://elearning-20.blogspot.com/2006/1 ... t-cz1.html
http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.p ... =13&id=239
http://www.edunews.pl/index.php?option= ... &Itemid=16
Wróć do „Metody dydaktyczne, scenariusze, konspekty, materiały”