Dodaj publikację
Autor
Dariusz Kapuściński
Data publikacji
2008-02-11
Średnia ocena
5,00
Pobrań
338

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Praca w sali komputerowej (dostęp do internetu) z uczniami w klasie szóstej (propozycja z programu autorskiego - "Alfabet informatyka").
 Pobierz (doc, 35,0 KB)

Podgląd treści


PLAN WYNIKOWY
DLA KLAS VI

Przedmiot: informatyka Prowadzący:

|L.p. |Temat |Ilość |Wymagania programowe |Wymagania programowe |Planowane formy oceny uczniów. Uwagi. |
| | |godz. |Podstawowe. |Ponadpodstawowe. | |
|1. |Bezpieczeństwo i higiena w pracowni. |2 |Zna sposoby bezpiecznego zachowania się w szkole i w |Bezbłędnie interpretuje zasady zawarte w regulaminie. |Współtworzenie kontraktu grupowego. |
| | | |pracowni. Zna podstawowe wymogi regulaminu pracowni. |Dostrzega przyczyny wypadków, uszkodzeń sprzętu | |
| | | | |komputerowego. | |
|2. |Działamy w systemie Windows. |3 |Umie korzystać z odpowiednich ścieżek dostępu ,by |Umie dokonać szybkiej analizy i rozwiązać pojawiający się |Zastosowanie edytorów tekstu. Odpowiedzi |
| | | |otworzyć dane aplikacje. Potrafi zastosować myszkę i |problem. |na pytania. |
| | | |klawiaturę do osiągnięcia tych samych celów. Zna role |Sprawnie korzysta z menu różnych aplikacji. | |
| | | |wybranych przycisków (podwójnych). | | |
|3. |Korzystamy z poczty elektronicznej. |3 |Potrafi wykonać podstawowe funkcje w swojej skrzynce |Bezbłędnie ,w sposób sprawny wykorzystuje funkcje skrzynki |Ćwiczenia w przesyłaniu wiadomości z |
| | | |e-mailowej(wysłanie wiadomości, przesłanie, wysyłanie z|pocztowej. Umie poradzić sobie ze spamem. |załącznikiem. |
| | | |załącznikiem). | | |
|4. |Gdzie chciałbym zamieszkać? |4 |Potrafi selekcjonować informacje. |Sprawnie analizuje otrzymane informacje wybiera potrzebne. |Praca w Paincie. Collage na formacie |
| | | |Umie wklejać do edytora. Korzysta a z podglądu wydruku.|Umiejętnie korzysta z funkcji edytora graficznego. |A4.Wydruk pracy. |
|5. |Jak wygląda nasza szkoła? |5 |Umie wykorzystać opcje edytora graficznego do |Dokonuje szybkiej analizy, tworzy sprawnie rzuty, korzysta z |Paint. Zwrócenie uwagi na zastosowanie |
| | | |stworzenia rzutu poziomego budynku szkolnego(wybranej |przybornika, palety barw, wykazuje się własna inwencją. |zasad tworzenia rzutu poziomego |
| | | |kondygnacji). | |budowlanego. |
|6. |Nasze kalkulacje. |5 |Umie zastosować przyciski pamięci kalkulatora do |Potrafi w sposób sprawny i bezbłędny wykorzystywać przyciski |Zwrócenie szczególnej uwagi na |
| | | |rozwiązania równań. Potrafi korzystając z odpowiednich |pamięci kalkulatora. Zna formuły działań w arkuszu |prawidłowość uzyskanych wyników. |
| | | |opcji arkusza kalkulacyjnego rozwiązać zadanie |kalkulacyjnym. Stosuje dowolne rodzaje i odmiany wykresów. |Dokładność wykonania poleceń. |
| | | |matematycznego. Umie zastosować wykres by przedstawić | | |
| | | |wyniki swych obliczeń. | | |
|7. |Gromadzimy informacje. |4 |Umie wykorzystać bazy danych do osiągnięcia danego |Sprawnie wyszukuje informacje pozwalające rozwiązać |Wykorzystanie baz danych znajdujących się |
| | | |celu. |postawiony problem. |w internecie (rozkłady jazdy ,lotów, |
| | | | | |zasoby biblioteczne itp.) |
|8. |Redagujemy,wydajemy. |4 |Potrafi przygotować stronę tytułową i następne swojej |Korzystając z wzorców wybranych pism(elektronicznych, |Zwrócenie uwagi na estetykę, oryginalność,|
| | | |gazetki. Korzysta z edytorów tekstu i graficznych. |drukowanych),tworzy z zachowaniem zasad swoją gazetkę. |zastosowanie stopki redakcyjnej, włożony |
| | | | | |wkład pracy. |
|9. |Zasady tworzenia strony internetowej. |4 |Zna podstawowe założenia tworzenia strony w języku |Potrafi korzystając z komend języka HTML, stworzyć prostą |Zastosowanie CD-Podstawy HTML. |
| | | |HTML. |stronę www. Zna inne języki ...