Dodaj publikację
Autor
Irena Hill
Data publikacji
2008-04-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
147

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt został przygotowany na zajęcia techniki  z dziećmi upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym.
 Pobierz (doc, 2,0 MB)

Komentarze

zefiryna, 2010-09-19

Ciekawy konspekt, skorzystam, Dziękuję.

Podgląd treści


Konspekt lekcji techniki
(lekcja otwarta)
Temat: Dodatki krawieckie-guziki
Czas trwania zajęć: 2 godz. (lub 3 godz. dla mniej zdolnych uczniów) lekcyjne

Wiadomości:
Uczeń:
- potrafi prawidłowo posługiwać się nożyczkami i igłą,
- potrafi odczytać schemat (prezentowany na tablicy).

Umiejętności:
Uczeń:
- potrafi korzystać ze schematów,
- umie prawidłowo i bezpiecznie szyć ręcznie,
- umie uszyć wg opisu.

Postawy:
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- wyrabianie nawyku dokładności i estetyki,
- dbałość o ład i porządek na stanowisku pracy.

Metody pracy:
- słowne: pogadanka, opis, objaśnienia, rozmowa kierowana,
- oparte na obserwacji: pokaz środków dydaktycznych,
- oparte na działaniu: pokaz (uszycie przez n-la).

Forma pracy:
- praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:
- rysunki, schematy,
- model przyszycia guzików,
- guziki.

PRZEBIEG LEKCJI

|Lp. |Zadania dydaktyczne |Czynności n-la |Czynności ucznia |
|1 |Zapoznanie się z tematem i celami |Wyjaśnienie uczniom celu lekcji. |Słuchają wypowiedzi n-la. |
| |zajęć. |Zadaje pytania: |Odczytują definicję guzika |
| | |Co to są dodatki krawieckie ? |Proponują jakich igieł użyją do przyszycia |
| | |Co to jest guzik ? |guzików. |
| | |Do czego służy guzik ? | |
| | |W jaki sposób przyszywa się guziki ? | |
|2 |Analiza zadania. |Przypomina jak dobiera się igłę ręczną do |Oglądają rysunek i modele guzików Nazywają |
| | |tkaniny. |poszczególne guziki. |
| | |Pokazuje schemat guzików. |Praktycznie zapoznają się z modelami guzików. |
| | |Pokazuje w jaki sposób przyszywa się guziki. |Indywidualnie wykonują polecenia nawleczenia igły.|
| | |Podaje zasady BHP. Poleca poszczególnym uczniom by| |
| | |nawlekli igły i przygotowali sobie odpowiednie | |
| | |guziki. | |
|3 |Planowanie pracy. |Poleca uczniom, by rozłożyli poszczególne części |Rozkładają poszczególne części. |
| | |zadania (próbki tkanin i guziki). |Przypominają (wcześniej) ustalony plan szycia. |
| | | |Wybierają guziki. |
|4 |Przygotowanie do pracy. |Poleca przygotowanie stanowiska pracy. |Przygotowuje stanowisko pracy. |
| | |Przypomina o BHP w czasie pracy. |Zadaje pytania związane z przyszyciem guzików. |
| | |Podaje kryteria oceniania. | |
|5 |Wykonanie zadania. |Kontroluje pracę uczniów. |Przepisują definicję guzika. |
| | |Doradza i pomaga w przyszyciu guzików |Przerysowują modele guzików |
| | |Kontroluje przestrzeganie przepisów BHP. |Przerysowują sposoby przyszycia guzików |
| | | |Szyją w ustalonego planu. |
| | | | |
|6 |Ocena pracy. |Ocena zadania wg wcześniej podanych kryteriów. |Uczniowie szukają błędów w swojej i kolegów pracy.|
| | | |Uczniowie oceniają swoją pracę i kolegów. |
| | | |Wybierają najładniejsza pracę. |
| | | |Słuchają słów n-la co powinni zrobić by ich |
| | | |uniknąć. |
|7 |Zakończenie zajęć. |Poleca uporządkowanie stanowisk pracy i całej |Porządkują stanowiska pracy. |
| | |pracowni. | |
| | |Podsumowuje lekcję. | |
| | |Zapowiada temat następnych zajęć. | |

Kryteria ocen.
Na ocenę celującą:
• przygotowanie do zajęć,
• wzorowe przestrzeganie przepisów BHP,
• w sposób wzorowy przygotować stanowisko pracy,
• wysoka jakość wykonanej pracy – przyszycie guzików.
• praca wykonana bez indywidualnego instruktażu n-la.
• uczeń pomaga innym

Na ocenę bardzo dobrą:
• przestrzeganie przepisów BHP,
• bardzo dobre przygotowanie stanowiska pracy,
• bardzo dobra jakość wykonanej pracy zgodnie z planem wykonania,
• wysoka ...