Dodaj publikację
Autor
Marcelina Chorabik-Grześ
Data publikacji
2008-05-29
Średnia ocena
5,00
Pobrań
863

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentuję własne opracowanie diagnozy ucznia, które może stanowić kompendium wiedzy, przydatne zwłaszcza nauczycielom rozpoczynającym pracę z dziećmi wykazującymi zaburzenia funkcji parcjalnych.
 Pobierz (doc, 213,5 KB)

Podgląd treści

DIAGNOZOWANIE UCZNIA

I. BADANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ

• TEST DO BADANIA POZIOMU ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ ( I. STYCZEK)

Test składa się z :
➢ 6 zadań dotyczących analizy słuchowej wyrazów,
➢ 2 zadań na syntezę wyrazów.

W wyniku testu uzyskuje się informacje o tym, które dzieci potrafią:
➢ wyodrębniać sylaby,
➢ wskazywać głoskę początkową, końcową w danym wyrazie ,
➢ wyodrębniać kolejne głoski w wyrazach,
➢ w zakresie syntezy – czy potrafią tworzyć wyrazy z sylab oraz z głosek.

1. Wyniki testu wpisać należy do karty wyników poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
2. Za każdą prawidłową odpowiedź uczeń uzyskuje „+.
3. Za brak odpowiedzi bądź odpowiedź błędną uzyskuje „ –„.
4. Przy odpowiedzi błędnej notujemy to, co odpowiedziało dziecko.
5. W wyniku testu dziecko może uzyskać 25 punktów, ponieważ w teście jest 25 wyrazów.
6. Wyrazów instrukcyjnych nie punktuje się.

Analizując kartę uzyskuje się następujące informacje:

➢ ile punktów uzyskało każde dziecko,
➢ jakich operacji nie potrafi wykonać,
➢ jakie popełnia błędy,
➢ które operacje potrafią wykonać wszystkie dzieci,
➢ które operacje są trudne i dla kogo.

Informacje te pomagają :
➢ zindywidualizować pracę z dziećmi, u których wystąpiły trudności,
➢ zintensyfikować pracę z całą klasą jeśli trudność dotyczy większej grupy dzieci.

| |
|ANALIZA SŁUCHOWA WYRAZÓW |
|Lp. | | | |
| |Zadawane pytania |Wyraz instrukcyjny |Wyrazy do analizy |
|1. |Powiedz, ile cząstek jest w wyrazie? |Sza-fa |Ryba Sałata |
|2. |Powiedz, co słyszysz na początku wyrazu? |Ala (A) |Osa Ule Ewa |
|3. |Powiedz, co słyszysz na końcu wyrazu? |Las (s) |Dom |
| | | |Lok |
| | | |Rok |
| | | |Noc |
|4. |Powiedz, co słyszysz na początku wyrazu? |Sok |Rok Mak Buty Kosa |
| | |(s) | |
|5. |Powiedz, co słyszysz na końcu wyrazu? |Kura (a) |Sala Lata Kosze |
|6. |Jakie literki napisałbyś w wyrazie? |Ela |Dom |
| | |e- l- a |Mapa |
| | | |Foka |
| |
|SYNTEZA SŁUCHOWA WYRAZÓW |
|7. |Jaki wyraz powiedziałam? |o-k-o |Mu-cha |
| | | |Ło-pa-ta |
| | | |Ka-na-pa |
|8. |Jaki wyraz powiedziałam? |o-k-o |m-a-k |
| | | |w-a-g-a |
| | | |b-u-d-a |

Karta wyników badania poziomu analizy i syntezy słuchowej wyrazów
testem I. Styczek.

|Data badania: | | | | |Klasa | |
|Lp. |Nazwisko i imię |Zadania badające analizę słuchową ucznia |Zadania badające |Ilość |
| | | |syntezę słuchową |pkt. |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
|Opanowało operację | | | | | | | | | |
|Nie opanowało operacji | | | | | | | | | |

• ĆWICZENIA DO BADANIA POZIOMU ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ

A. ANALIZA SŁUCHOWA

1. Wyróżnianie zdań w mowie:

➢ Powiedz, ile zdań powiedziałam.

Oto pies Bartka.
Bartek często spaceruje ze swoim psem.
On dba o skórę i urodę psa.
Codziennie karmi psa i poi.

2. Wyróżnianie wyrazów w zdaniu:

➢ Powiedz, ile wyrazów jest w zdaniu.
➢ Powiedz, jaki wyraz słyszysz na początku a jaki na końcu zdania.

Dzisiaj pada deszcz.
Mama myje duże okno.

3 ...