Dodaj publikację
Autor
Marcelina Chorabik-Grześ
Data publikacji
2008-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentuję własny scenariusz integracyjnego przyjęcia urodzinowego, przeznaczonego dla uczniów z głębokim deficytem intelektualnym.
 Pobierz (doc, 71,5 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ INTEGRACYJNEGO PRZYJĘCIA URODZINOWEGO

DLA DZIECI Z GŁĘBOKIM DEFICYTEM INTELEKTUALNYM

Cele:

➢ Dostarczanie uczniom przyjemnych wrażeń wzrokowych, słuchowych, zapachowych, smakowych i dotykowych.
➢ Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji w grupie.
➢ Integracja dzieci poprzez wspólną zabawę.
➢ Wyzwalanie aktywności poznawczej ucznia.
➢ Doskonalenie umiejętności samodzielnej konsumpcji.
➢ Nauka rozróżniania części jadalnych i niejadalnych wybranych owoców.

Przebieg zajęć:

1. „Na powitanie wszyscy razem” – przywitanie gości (dzieci wszystkich zespołów rewalidacyjno- wychowawczych) piosenką i gestem.

2. „Sto lat” – wyróżnienie solenizantów. Zapalenie urodzinowych świec – stymulacja wzrokowo – czuciowa. Zdmuchiwanie świec.

3. „Urodzinowe życzenia” – obdarowanie solenizantek upominkami – stymulacja wzrokowo- zapachowo- dotykowa (kwiaty, maskotki).

4. „Zimne- ciepłe” – poczęstunek słodkimi przysmakami (lody ciepłe i zimne).

5. „Wesołe baloniki” – zabawy balonami. Próby nadmuchiwania, wypuszczanie powietrza, rzucanie, łapanie, toczenie.

6. „Słońce świeci” - masaż relaksacyjny w parach (dziecko – terapeuta).
Świeci słońce, słońce świeci - wykonujemy ruchy koliste na plecach drugiej osoby.
Przez podwórko idą dzieci - uderzamy piąstkami od dołu do góry wzdłuż kręgosłupa.
Słońce świeci, świeci słońce – wykonujemy ruchy koliste na plecach drugiej osoby.
Są tam kury w piasku grzebiące - „grabienie” pleców palcami.
Biegnie mały piesek - uderzamy opuszkami palców plecy dziecka.
Idzie duża krowa - uderzamy całą dłonią ułożoną w „łódeczkę”.
Zaczynamy znów od nowa.

7. „Grająca walizka” – muzykowanie na instrumentach perkusyjnych do ulubionych piosenek.

8. „Wznieśmy owocowy toast” – stymulacja zapachowo –smakowa sokami wg preferencji dzieci (jabłko, pomarańcz, czarna porzeczka).

9. „Jadalne i niejadalne”- stymulacja wzrokowo- dotykowo - zapachowo- smakowa z wykorzystaniem owoców (mandarynka, jabłko, winogrona, banan). Samodzielne rozpoznawanie części jadalnych i niejadalnych.

10. „Przesyłamy całusy” – przesyłanie gestu wszystkim dzieciom na pożegnanie.

Opracowała: Marcelina Chorabik – Grześ