Dodaj publikację
Autor
Barbara Klepacka
Data publikacji
2008-06-27
Średnia ocena
4,00
Pobrań
536

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zadania do realizacji przez pedagoga szkolnego.
 Pobierz (doc, 74,5 KB)

Podgląd treści


  PLAN PRACY PEDAGOGA

|Lp. |Zadania główne |Działania szczegółowe |Sposoby realizacji |
| | |1.Poznanie dziecka, rozpoznanie jego warunków życia i nauki: |wywiady środowiskowe (wg potrzeb ); |
| | |- objęcie uczniów mających lub sprawiających trudności w realizacji procesu |rozmowy z nauczycielami – wychowawcami, rodzicami i uczniami; |
| | |dydaktyczno – wychowawczego różnymi formami pomocy. |organizowanie spotkań z psychologiem, innymi prelegentami ; |
| | | |zajęcia wyrównujące braki w wiadomościach, organizowanie zespołów pomocy |
| | |2.Pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych dzieci i ich problemów |koleżeńskiej; |
| | |szkolnych. Podejmowanie środków zaradczych. |współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną; |
| | | |kontakt i współpraca z instytucjami współpracującymi ze szkołą (kuratorem |
| | |3.Pomoc uczniom w rozwiązywaniu konfliktów z rówieśnikami w szkole. |społecznym, policją, Sanepidem, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Gminnym |
| |Profilaktyka wychowawcza | |Ośrodkiem Zdrowia); |
|1. | |4.Udzielanie porad i pomocy wychowawcom, nauczycielom w ich pracy z uczniami |opracowywanie i analiza ankiet skierowanych do uczniów, mających na celu |
| | |sprawiającymi trudności dyd. – wych. |weryfikację ich wiedzy na temat zachowań ryzykownych, poczucia bezpieczeństwa; |
| | | |zajęcia integracyjne na lekcjach wychowawczych, ankiety socjometryczne; |
| | |5.Stałe czuwanie nad prawidłową realizacją obowiązku szkolnego przez uczniów.|diagnoza poczucia wartości wychowanków – test nominacji ucznia wobec samego siebie |
| | | |pogadanki na godzinach wychowawczych, stałe rozmowy z uczniami, |
| | | |prowadzenie zajęć profilaktyczno edukacyjnych na temat zachowań ryzykownych wśród |
| | |6.Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych wśród dzieci i młodzieży |młodzieży, zagadnień dotyczących przemocy fizycznej, psychicznej, ich negatywnego |
| | |- zachęta do świadomego stawania się dobrym człowiekiem, dobrym kolegą; |wpływu na relacje rówieśnicze, tematy służące budowaniu pozytywnego obrazu samego |
| | |- eliminacja zachowań niepożądanych wśród uczniów. |siebie, wzmocnienia poczucia własnej wartości, tolerancji; |
| | | |aktualizacja gazetki profilaktycznej; |
| | |7. Współpraca z organizacjami szkolnymi i pozaszkolnymi w zakresie wspólnego |organizowanie konkursów profilaktycznych i prozdrowotnych. |
| | |oddziaływania na uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy. | |
| | | | |
| | |8. Pomoc w realizowaniu zadań z zakresu edukacji prozdrowotnej. Realizacja | |
| | |programów profilaktyczno – wychowawczych np.: | |
| | |- trening umiejętności rozwiązywania konfliktów; | |
| | |- zajęcia profilaktyczne. | |
| | | | |
| | |9.Dokonywanie ewaluacji programu wychowawczego i programu | |
| | |profilaktyki szkoły | |
| | |1.Dokonywanie analizy sytuacji wychowawczej trudnościami szkole. |obserwacja uczniów na lekcjach i podczas przerw rozmowy indywidualne z |
| | |Klasyfikowanie uczniów ze względu na: |wychowawcami, rodzicami, uczniami; |
| | |trudności w nauce |udzielanie porad osobom zainteresowanym na temat pracy z uczniami potrzebującymi |
| | |rodziny niepełne |określonej pomocy; |
| | |rodziny zagrożone alkoholizmem |współpraca z placówkami wspierającymi pracę szkoły. |
|2. |Opieka wychowawcza nad uczniami |opiekę kuratora sądowego | |
| |sprawiającymi trudności wychowawcze i |2.Stałe czuwanie nad prawidłową realizacją obowiązku szkolnego przez uczniów.| |
| |dydaktyczne |3.Prowadzenie poradnictwa dla rodziców: udzielanie porad ułatwiających | |
| | |rozwiązywanie trudności wychowawczych w rodzinach i w życiu szkolnym. | |
| | |1.Udzielanie pomocy uczniom w eliminowaniu napięć psychicznych z powodu |rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami, wychowawcami klas ...