Dodaj publikację
Autor
Alicja Bucholc
Data publikacji
2008-08-28
Średnia ocena
4,50
Pobrań
522

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Mała orkiestra - zabawy z muzyką.
 Pobierz (doc, 43,5 KB)

Komentarze

misza214, 2010-09-07

wreszcie konkretnie!super,gratuluje!

Agnieszka Tomala, 2017-08-26, ocena:

Konkret. Super!

Podgląd treści


Mała orkiestra
Zabawy z muzyką
1. Rozmowa z dziećmi.
Nauczycielka zapowiada dzieciom, że dzisiaj ich sala przemieni się w salę koncertowa, w której dzieci staną się prawdziwymi muzykami. Rozmawia z dziećmi na temat różnych instrumentów muzycznych. Podczas rozmowy pokazuje ilustracje tych instrumentów. Mówi również o dźwiękach i sposobów ich wydobywania przez dane instrumenty. Próbuje wyjaśnić dzieciom: co to jest dźwięk? i jaka częścią ciała go odbieramy.
2. Zabawa wstępna „Idziemy na koncert”.
Dzieci poruszają się po sali najpierw marszem, następnie robiąc podskoki, cwał i znów wracają do marszu.
3. Zabawa „Trąbki”.
Dzieci biegają po sali, a na sygnał trąbki wszystkie się zatrzymują i udają trębaczy grających na trąbkach. Wołają: „ tru – tu – tu”.
4. Piosenka „Wiosenny marsz”.
Wszystkie dzieci robią duże koło i poruszają się cwałem w rytm muzyki. Na słowa „słońce na listeczkach gra” pokazują grę na pianinie. Następnie zatrzymują się, łączą w pary i na słowo : „żabka” podskakują 1 raz ,
„bociek” 2 razy klaszczą.. W tych samych parach znów robią jedno duże koło i podskakując śpiewają dalszą część piosenki.
5. Zabawa „Dziwny akompaniament”.
Nauczyciel układa na stole kilka przedmiotów codziennego użytku (garnki, kubki, puszki itp.). Spośród dzieci wybieramy jedno, które przy użyciu tych przedmiotów będzie akompaniowało do marszu, biegu i podskoków. Po kilku próbach wybieramy inną osobę.
6. Zabawa „Zgadnij na czym gram”.
Przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel rozmawia z dziećmi o różnych przedmiotach wydających dźwięki. Dzieci same je wymyślają i próbują grać na różnych zabawkach. Do zabawy są potrzebne różne metalowe przedmioty, takie jak: łyżka, klucze, drobne pieniądze. Zadanie dzieci będzie polegało na odgadnięciu nazwy przedmiotu, na którym będzie grał nauczyciel. Podczas zabawy dzieci siedzą tyłem do nauczyciela, tak by nie widziały, na czym on gra..
7. Piosenka „Pan wróbelek”.
Nauczyciel włącza dzieciom piosenkę „Pan wróbelek” i każe uważnie jej posłuchać, następnie dzieli dzieci na trzy grupy. Pierwsza grupa dostaje trójkąty, druga tamburyna, trzecia grzechotki. Wszystkie dzieci siedzą w dużym kole,. Pani włącza piosenkę . Ta grupa, która dostała trójkąty gra na nich sam początek piosenki do momentu zwolnienia się melodii. Gdy pierwsza grupa przestanie grać, wówczas zaczyna grac grupa druga -tamburyna. Najpierw cichutko potem coraz głośniej. Gdy w piosence pojawia się słowa „ćwir – ćwir – ćwir” zaczyna grać trzecia grupa na grzechotkach. Po skończonej piosence dzieci wymieniają się instrumentami.
8. Zabawa „Dziwna orkiestra”.
Nauczyciel dzieli dzieci na 3 grupy. Każda grupa dostaje inne przedmioty, za pomocą których można wydobyć różne odgłosy – mogą to być na przykład gazety, klocki, pudełka, łyżki ...