Dodaj publikację
Autor
Izabella Kania
Data publikacji
2008-09-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
204

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt do zajęć z plastyki - Szkoła podstawowa – klasa 6 (2x45min.). Cel lekcji: Kształtowanie otoczenia. Temat: Projektowanie ekologicznych pojemników na śmieci znajdujących się przy lesie.
 Pobierz (doc, 22,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt do zajęć z plastyki - Szkoła podstawowa – klasa 6 (2x45min.)

Nauczyciel prowadzący – Izabella Kania

Cel lekcji: Kształtowanie otoczenia
Temat: Projektowanie ekologicznych pojemników na śmieci znajdujących się na przy lesie

Metody: dyskusja, ćwiczenia

Forma pracy: forum klasy i praca indywidualna

Pomoce: kora drzewa, liście, różne faktury, modele brył geometrycznych – np. walec, stożek
graniastosłupy, wycięte z gazet obrazki z lasem, zdjęcia

Materiały: kolorowy papier, blok, tektura gładka i falista, klej, nożyczki, ołówek, pastele,
materiały o różnej fakturze
Technika: mieszana

Struktura lekcji:
1. Wprowadzenie do zajęć, przygotowanie uczniów do tematu.
Omówienie tematu i techniki. Nauczyciel pokazuje modele brył geometrycznych – następuje rozmowa o kształcie takiego pojemnika, o jego funkcjonalności i zastosowaniu, o konieczności segregowania odpadów – czyli pojemnik powinien mieć odpowiednie oznaczenia – gdzie można wyrzucić szkło, a gdzie plastikowe butelki.
2. Uczniowie najpierw projektują na papierze swoje wizje takich pojemników, a następnie tworzą modele trójwymiarowe. Uczeń może wg własnego uznania dobrać kolor, fakturę pojemnika, kształt – musi tylko pamiętać aby otwory w tych pojemnikach umożliwiały wrzucanie śmieci do odpowiednich przegródek.
Jeżeli uczniowie mają pytania w trakcie wykonywania swojej pracy – nauczyciel odpowiada, ale nie kieruje uczniem, uczeń sam dokonuje wyboru.
3. Gdy prace są gotowe uczniowie ustawiają je na stole.
4. Następuje wystawa prac i omówienie ich przez autorów
5. Uczniowie opowiadają dlaczego akurat taki kształt wybrali, wyrażają swoją opinię – co im się podoba i dlaczego. Nauczyciel analizuje prace bez wartościowania, ponieważ każdy kształt, faktura czy kolor pojemnika na śmieci jest dobry - musi tylko spełniać kryterium funkcjonalności.
6. Podsumowanie zajęć.