Dodaj publikację
Autor
Marta Frankowska
Data publikacji
2008-09-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
217

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym utrwalający znajomość figur geometrycznych.
 Pobierz (doc, 30,0 KB)

Podgląd treści


„W krainie figur” SCENARIUSZ ZAJĘCIA W GRUPIE 4 i 5 – LATKÓW

Data: 29.11.2007r
Prowadząca : mgr Marta Elżbieta Frankowska
Grupa : 4 i 5 – latki
Temat : „W krainie figur”

Cele główny:
- Utrwalenie znajomości podstawowych figur geometrycznych połączone z różnicowaniem kolorów oraz przeliczaniem elementów.

Cele operacyjne :
Dziecko :
- Rozpoznaje i nazywa płaskie figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt prostokąt).
- Przelicza i nazywa elementy potrzebne do wykonania pracy wg podanego wzoru.
- Wykonuje kompozycję z kartoników w kształcie figur geometrycznych zgodnie z podanym wzorem.
- Potrafi przeanalizować tekst zagadki i podać jej rozwiązanie.
- Potrafi współpracować w grupie.

Metody:
- zadaniowa, zabawowa, aktywizująca

Środki dydaktyczne :
- płyta cd, figury geometryczne (kartoniki), zagadki w kopertach, kostka do gry, klej, brystol, kolorowe flamastry.

Przebieg zajęcia :

1. Powitanie – „ Nazywam się i lubię….”

2. Zaproszenie dzieci do wspólnej podróży do krainy figur. Zabawa przy muzyce „Podróż” (Klanza). Rozdanie biletów (kartonowe figury geometryczne).

3. Nazywanie przez dzieci figur, które dostały z jednoczesnym podziałem na grupy (dzieci ustawiają się pod planszą, na której narysowana jest ich figura).

4. Odsłanianie wzoru do zabawy pt. „Składamy misia” poprzez odgadywanie zagadek. Przeliczanie elementów, nazywanie kolorów.

5. Wyjaśnienie reguł gry z kostką pt. „Składamy misia”. Układanie w grupach misia w/g podanego wzoru.

6. Naklejanie figur tworzących misia na brystol, ozdabianie go. Nagrodzenie brawami zwycięskiej grupy a także wszystkich jej uczestników.

7. Porządkowanie sali

Opracowała : mgr Marta Elżbieta Frankowska

Zagadki:

KOŁO
Co to za figura?
Jestem w każdym samochodzie,
Talerz także ma mój kształt.
Przedszkolaku pomyśl proszę…
Jak odgadłeś jesteś chwat!

TRÓJKĄT
Ja wszystkiego mam po trzy.
Mam trzy boki, mam trzy kąty, trzy wierzchołki także mam.
Jaką figurą jestem?
Przedszkolaku zgadnij sam!

PROSTOKĄT
Kwadratem nie jestem, choć mam kąty proste.
Mam cztery rogi, dwa krótkie i dwa długie boki.

KWADRAT
Zagadka zaczyna się stąd!
Jest w nim prosty każdy kąt.
No i zawsze mój kolego
Równe boki ma do tego!