Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Sierszchuła
Data publikacji
2009-01-05
Średnia ocena
2,25
Pobrań
864

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji: Adwent i Boże Narodzenie w krajach niemieckojęzycznych.
 Pobierz (doc, 60,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz lekcji języka niemieckiego
Prowadząca zajęcia: Agnieszka Sierszchuła

Temat: Advent und Weihnachten in den deutschsprachigen Ländern.

Cele lekcji:

-uczeń zna zwyczaje związane z Adwentem i Świętami Bożego Narodzenia w krajach niemieckojęzycznych
- zna leksykę z zakresu „Weihnachten” i stosuje ją w praktyce (świąteczny quiz)
- posiada wiadomości kulturoznawcze na temat krajów niemieckojęzycznych
- zna nazwy ozdób choinkowych
-potrafi zaśpiewać kolędy w języku niemieckim:
„Kling Glöckchen”, „Advent, Advent”
- uczeń umiejętnie pracuje w grupie
-jest aktywny

Metody pracy:

- metoda komunikacyjna (działanie czynnościowe)
- audio-wizualna pokaz pomocy dydaktycznych, ilustracje
-ćwiczenia praktyczne: uzupełnianie kart pracy, asocjogramu, strojenie choinki, śpiewanie kolęd

Formy pracy:

- indywidualna- wypowiedzi uczniów, praca z kartą pracy
- zespołowa- śpiewanie kolęd, uzupełnianie asocjogramu, strojenie choinki

Środki dydaktyczne:

- ilustracje, teksty kolęd, magnetofon, choinka, karty pracy, mapa Niemiec

Przebieg lekcji:

Czynności organizacyjno-porządkowe:
Powitanie uczniów
Sprawdzenie obecności

Faza powtórzeniowa

Powtórzenie nazw krajów niemieckojęzycznych i ich stolic
(uczniowie pokazują na mapie kraje niemieckojęzyczne i podają ich nazwy)

- Przypomnienie nazw ozdób choinkowych (nauczyciel podaje nazwę ozdoby choinkowej w języku niemieckim, uczeń właściwą ozdobę zawiesza na choince)

Glaskugel

Nüsse

Engel

- Uczniowie śpiewają kolędę „ Advent, Advent” (czworo uczniów pokazuje świeczki)

„Advent, Advent ein Lichtlein brennt, erst eins, dann zwei, dann drei, dann vier, dann steht das Christkind vor der Tür”

Praca nad nowym materiałem

- Nauczyciel zapisuje na tablicy temat, uczniowie przepisują go do zeszytu
Uczniowie pracują z tekstem „Advent und Weihnachten in den deutschsprachigen Ländern.

Advent und Weihnachten in den deutschsprachigen Ländern.

Am 1 (ersten) Dezember bekommen die Kinder einen Adventskalender mit 24 Fächern. Da drin findet sich ein Bonbon oder eine Praline. In der Adventszeit bastelt oder kauft jede Familie einen Adventskranz. Der Adventskranz hat vier Kerzen. Am 6 (sechsten) Dezember kommt zu den Kindern der Heilige Nikolaus. Am 24 (vierundzwanzigsten) Dezember schmückt man den Weihnachtsbaum und singt man die Weihnachtslieder. Der Weihnachtsmann bringt den Kindern die Geschenke . Die Weihnachten feiert man in den deutschsprachigen Ländern am 25 (fünfundzwanzigsten) und 26 (sechsundzwanzigsten) Dezember.

Nauczyciel objaśnia uczniom nieznane zwroty, uczniowie czytają tekst (ćwiczenie umiejętności poprawnej wymowy ), wyszukują informacje i udzielają odpowiedzi czy zdanie jest prawdziwe , czy fałszywe.

1. Die Kinder bekommen einen Adventskalender am ersten Dezember.
2. Der Adventskranz hat sechs Kerzen.
3. Der Heilige Nikolaus kommt am 2 Dezember
4. Am 24 Dezember singt man die Weihnachtslieder
5. In den deutschsprachigen Ländern feiert man Weihnachten am 26 und 27 Dezember.

R- richtig F-falsch

|1 | | |
|2 | | |
|3 | | |
|4 | | |
|5 | | |

Uczniowie śpiewają kolędę : „Kling Glöckchen”

Quiz świąteczny- uczniowie odpowiadają na pytania zadane im przez nauczyciela ...