Dodaj publikację
Autor
Szymon Solak
Data publikacji
2009-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
313

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja przeznaczona dla klasy IV szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 74,0 KB)

Podgląd treści

Szymon Solak

Konspekty z informatyki
do działu
„ Praktyczne zastosowanie komputera-rysowanie”
dla klasy IV
do podręcznika
M. Mordaka, Informatyka 2000, Bydgoszcz 2005

SZYMON SOLAK Data 24.11.2008

Konspekt lekcji informatyki dla klasy 4 szkoły podstawowej

Temat: Grafika komputerowa

Cel ogólny: Wprowadzenie uczniów w tematykę dotyczącą rysowania w edytorze
grafiki
Cel kluczowy: Rozwiązywanie twórcze problemów
Uczeń umie: - zna oraz rozumie podstawowe pojęcia z zakresu edycji grafiki
tj. grafika komputerowa, edytor grafiki,
- wymienić najważniejsze edytory grafiki tj. Paint, Kredka, Toonworks, CorelDraw
- omówić budowę okna edycyjnego programu Paint
Środki dydaktyczne: podręcznik M. Mordaka, Informatyka 2000, Bydgoszcz 2005.
Metody: wykład, rozmowa nauczająca, praca uczniów z komputerem pod kierunkiem
nauczyciela

Tok lekcji

5’ Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy obecności

35’Lekcja właściwa

1. Grafika komputerowa
2. Edytory grafiki:
a) Paint,
b) Kredka,
c) Toonworks,
d) CorelDraw.
3. Budowa okna programu Paint:
a) przybornik z narzędziami do tworzenia rysunków
b) paleta kolorów z zestawem różnych barw
c) wskaźnik kolorów
d) obszar rysowania i malowania – odpowiednik kartki papieru
e) pole wyboru cech, narzędzia

Nauczyciel omawia podyktowane zagadnienia. Pokazuje na komputerze budowę oraz najważniejsze narzędzia edytora Paint

Rekapitulacja pierwotna:

- Co to jest grafika komputerowa?
- Czym jest edytor grafiki, jakie znasz najpopularniejsze edytory grafiki?
- Z jakich elementów składa się okno programu Paint?
- Jakie narzędzia posiada edytor grafiki Paint?
SZYMON SOLAK Data 28.11.2008

Konspekt lekcji informatyki dla klasy 4 szkoły podstawowej

Temat: Operowanie kolorem.

Cel ogólny: Wprowadzenie uczniów w tematykę dotyczącą rysowania w edytorze
grafiki
Cel kluczowy: Rozwiązywanie twórcze problemów
Uczeń umie: - zastosować w praktyce narzędzia edytora Paint
- narysować figury geometryczne tj. kwadrat, prostokąt, koło, elipsę
- wypełnić kolorem narysowane figury
Środki dydaktyczne: podręcznik M. Mordaka, Informatyka 2000, Bydgoszcz 2005.
Metody: wykład, rozmowa nauczająca, praca uczniów z komputerem pod kierunkiem
nauczyciela

Tok lekcji

5’ Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy obecności

5’ Rekapitulacja wtórna:

- Co to jest grafika komputerowa?
- Czym jest edytor grafiki, jakie znasz najpopularniejsze edytory grafiki?
- Z jakich elementów składa się okno programu Paint?
- Jakie narzędzia posiada edytor grafiki Paint?

35’Lekcja właściwa

1. Korzystanie z przybornika programu Paint.
2. Korzystanie z palety kolorów:
a) dobór koloru rysowania,
b) dobór koloru tła.
3. Rysowanie krawędzi przy użyciu kolorów.
4. Wypełnianie kolorem.

Nauczyciel omawia podyktowane zagadnienia. Pokazuje na komputerze budowę oraz najważniejsze narzędzia edytora Paint

I. Narysuj następujące figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, elipsę, koło.
Do narysowania krawędzi każdej z figur użyj innego koloru.

Wypełnij kolorem narysowane przez siebie figury. Ustal barwę kolorów rysowania oraz tła, których chcesz użyć. Precyzyjnie ustaw kursor ...