Dodaj publikację
Autor
Danuta Sobczak
Data publikacji
2009-07-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
94

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz konkursu dla uczniów o niepełnosprawności w st. umiarkowanym.
 Pobierz (docx, 95,6 KB)

Podgląd treści

KONKURS „RAZEM W POLSCE”

Projekt realizowany przez uczniów o niepełnosprawności

w stopniu umiarkowanym Powiatowego Zespołu Szkół

z siedzibą w Bystrzycy Dolnej

miejsce realizacji: SP Nr 7 i Gim. Nr 5 w Świdnicy

ul. Jagiellońska 27

ETAP I. Zainicjowanie projektu.

Opracowanie scenariusza projektu.

Opracowanie regulaminu konkursu.

Przygotowanie teczek z materiałami pomocniczymi dla uczniów i opiekunów.

Opracowanie kart konkursowych dla zespołów oraz klucza odpowiedzi dla jury.

ETAP II. Opis projektu.

Praca opiekunów z uczniami z wykorzystaniem materiałów konkursowych.

Konsultacje organizatorów z opiekunami zespołów konkursowych.

Uczniowie i opiekunowie zobowiązują się do realizacji projektu zgodnie z opisem i harmonogramem.

Cele konkursu:

Poszerzenie wiedzy uczniów na temat polski.

Kształtowanie poczucia przynależności do kraju.

Rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.

Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.

Wdrażanie do rywalizacji zgodnie z zasadą „Fair play”.

Forma wykonania:

Przygotowanie prezentacji przez zespoły:

● Bystrzyca Dolna – Lech Wałęsa,

● Strzegom – Jan Matejko,

● Świdnica – Mikołaj Kopernik,

● Świebodzice – Św. Wojciech

2. „Czy znasz legendy?” - praca z tekstem.

3. „Czy znasz swój kraj?” - zadania konkursowe.

Czas trwania projektu: 10 tygodni.

Zadania dla wszystkich grup – instrukcje:

ZADANIE 1

* Opracuj podane legendy:

- „O smoku wawelskim”,

- „Lwy gdańskie”,

- „Toruńskie pierniki”,

- „Wars i Sawa”.

ZADANIA 2

* Zapoznaj się z herbami miast:

- Gdańsk,

- Kraków,

- Toruń,

- Warszawa

ZADANIE 3

* Przypomnij i utrwal symbole Polski.

Termin, sposób i czas prezentacji.

Projekt zostanie zaprezentowany w formie konkursu w SP Nr7 w Świdnicy w dniu 12 marca 2008r.

Kryteria oceny projektu.

Przyjęto kryteria oceny wypracowane w karcie dla jury.

ETAP III. Realizacja projektu.

W okresie od 17.XII.2007r. do 11.III.2008r. uczniowie z poszczególnych szkół pracują zgodnie z instrukcjami podanymi i przekazanymi wraz z materiałami pomocniczymi.

ETAP IV. Prezentacja projektu.

Projekt zrealizowany jest w formie:

Prezentacji postaci,

Odpowiedzi na pytania konkursowe.

ETAP V. Ocena projektu.

Jury przyzna punkty w następujących kategoriach:

- Prezentacja postaci, od 0 – 5pkt.

- „Czy znasz legendy”, po 1 pkt.

- „Czy znasz swój kraj”, po 1 pkt.

Standardy wymagań: co będzie oceniane, sposób oceny przez jury.

• Atrakcyjność prezentacji postaci.

• Tempo wykonywania zadań.

• Samodzielność.

ZESTAW ZADAŃ:

II. „Czy znasz legendy?”

Dobierz legendę do miasta.

Z której legendy pochodzi ten fragment. Podkreśl właściwą odpowiedź.

Połącz w pary postacie z legend.

Wybierz i zapisz czego używał Bogumił do wypieku pierników.

Pokoloruj syrenkę zgodnie z opisem z legendy.

Wstaw brakujące wyrazy.

Odgadnij, co to za zwierzę i z jakiej legendy pochodzi?

III. „Czy znasz swój kraj?”

Dopasuj herby do miast.

Pokoloruj odpowiednio flagę.

Uzupełnij podane zdania.

Rozwiąż krzyżówkę.

Odpowiedz na wylosowane pytanie.

Regulamin konkursu ...