Dodaj publikację
Autor
Szymon Solak
Data publikacji
2009-08-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
360

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacje są przeznaczone dla nauczycieli informatyki ze szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 29,5 KB)

Podgląd treści


Szymon Solak

KRYTERIA OCENIANIA Z INFORMATYKI DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Wyróżnianą cenę otrzymuje uczeń, który:

CELUJĄCY

1. Stosuje zdobyte wiadomości i umiejętności w nowych sytuacjach.
2. Stosuje język przedmiotu, rozumie jego strukturę (pojęcia techniczne).
3. Posiada wiedzę wykraczającą poza treści wskazane programem nauczania.
4. Wykazuje aktywną postawę podczas lekcji.
5. Aktywnie pracuje w grupie rówieśniczej, pomagając słabszym uczniom.
6. Potrafi pracować samodzielnie.

BARDZO DOBRY

1. Stosuje zdobyte wiadomości i umiejętności w nowych sytuacjach.
2. Stosuje język przedmiotu, rozumie jego strukturę (pojęcia techniczne).
3. Posiada wiedzę określoną programem nauczania.
4. Wykazuje aktywną postawę podczas lekcji.
5. Potrafi pracować samodzielnie.

DOBRY

1. Opanował w stopniu zadowalającym materiał przewidziany programem nauczania.
2. Poprawnie posługuje się językiem przedmiotu. Podać ścieżki dostępu i poleceń umożliwiające skuteczne wykonanie polecenia.
3. Jest aktywny podczas lekcji.
4. Chętnie pracuje w grupie rówieśniczej, właściwie komunikuje się z kolegami

DOSTATECZNY

1. Wykonuje proste zadania pod kierunkiem nauczyciela.
2. Posiada podstawową wiedzę potrzebną do realizacji zadań przewidzianych programem nauczania.
3. Sumiennie realizuje powierzone mu polecenia. Gdy nie potrafi samodzielnie rozwiązać problemu rzadko zasięga informacji u lepszych uczniów, bądź nauczyciela.

DOPUSZCAJĄCY

1. Wykonuje najprostsze zadania przy pomocy nauczyciela.
2. Posiada poważne braki wiedzy wyznaczonej programem nauczania, przez co musi ciągle zadawać pytania nauczycielowi pytania.
3. Stara się wyjść z lekcji z oceną pozytywną, unikając zagrożeń na semestr czy koniec roku.

NIEDOSTATECZNY

1. Nie opanował podstawowych umiejętności i treści wynikających z programu nauczania.
2. Regularnie powiększa, z lekcji na lekcję, zaległości programowe.