Dodaj publikację
Autor
Szymon Solak
Data publikacji
2009-08-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
164

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacje są przeznaczone dla nauczycieli zajęć komputerowych w szkole podstawowej.
 Pobierz (doc, 71,5 KB)

Podgląd treści


|Rozkład materiału do nauczania zajęć komputerowych dla klasy I |
|Lp. |Dział nauczania/Temat zajęć |Procedury dochodzenia do celu |Oczekiwane efekty pracy ucznia |
| |1. PRACA Z KOMPUTEREM |
|1 |Prawa i obowiązki użytkownika |-Omówienie regulaminu szkolnej pracowni komputerowej. |- uczeń potrafi wymienić zasady obowiązujące w |
| |szkolnej pracowni komputerowej. Prawa|-Omówienie, czym są prawa autorskie i dlaczego należy ich przestrzegać. |klasopracowni informatycznej oraz publicznym miejscu gdzie|
| |autorskie |-Kultura pracy większej grupie przy stanowisku komputerowym (np. zachowanie w czytelni internetowej) |jest szeroki dostęp do komputerów |
| | | |-rozumie potrzebę poszanowania praw autorskich |
|2 |Bezpieczna i higieniczna praca z |-Uczeń poznaje swoje stanowisko komputerowe. |-uczeń potrafi wymienić reguły określające bezpieczną i |
| |komputerem |-Omówienie zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem |higieniczną pracę przy komputerze |
| | |-Obserwują uruchamianie zestawu komputerowego i wyłączanie |- włączyć i wyłączyć we właściwej kolejności sprzęt |
| | | |komputerowi |
|3 | Elementy zestawu komputerowego. |-Omówienie elementów zestawu komputerowego |-omówić elementy zestawu komputerowego |
|4 |Uruchamianie programów |- Omówienie uruchamiania programów różnymi sposobami. |-uruchamiać programy różnymi sposobami. |
|5 | System operacyjny. Praca na oknach |-Pojęcie i zadania systemu operacyjnego. |-omówić czym jest system operacyjny |
| | |-Przedstawienie budowy okna windowsowskiego |-otworzyć, zminimalizować, zamknąć okno windowsowskie |
| |2. RYSOWANIE I MALOWANIE |
|6 | Narzędzia programu edytora grafiki |-Omówienie narzędzi edytora grafiki: kredka, pędzel, aerograf |-uczeń potrafi posługiwać się narzędziami: kredka, pędzel,|
| | | |aerograf; samodzielnie wykonując prace |
|7 | Operowanie kolorem |-Omówienie zalet i przeznaczenia edytora grafiki. |-uczeń potrafi omówić okna wybranego edytora grafiki i ich|
| | |-Omówienie elementów okna wybranego edytora grafiki i ich zastosowania. |zastosowania. |
| | | |- omówić narzędzia edytora grafiki i zademonstrować ich |
| | | |działanie |
|8-9 | Rysujemy pędzlem |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „pędzel” |-uczeń potrafi wykorzystać narzędzie „pędzel” we własnej |
| | |-Demonstracja zasad pracy urządzenia, wybieranie grubości „pędzla” |pracy na lekcji |
| | | |-dobrać odpowiednią grubość „pędzla” |
|10 |Posługujemy się ołówkiem |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „ołówek” |-uczeń potrafi wykorzystać narzędzie „ołowek” we własnej |
| | |-Demonstracja zasad pracy urządzenia, wybieranie grubości „ołówka” |pracy na lekcji |
| | | |-dobrać odpowiednią grubość „ołówka” |
|11 |Usuwamy źle wykonany rysunek przy |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „gumka” |-uczeń potrafi wykorzystać narzędzie „gumka” we własnej |
| |pomocy gumki |-Demonstracja zasad pracy urządzenia, wybieranie grubości „gumki” |pracy na lekcji |
| | | |-dobrać odpowiednią grubość gumki” |
|12 | Rysujemy linię prostą |-Wskazanie właściwych narzędzi edytora grafiki do wykonania rysunku linii prostej |-uczeń potrafi wykonać kompozycję graficzną przy użyciu |
| | | |tych narzędzi |
|13-14 | Rysujemy figury geometryczne |-Wskazanie właściwych narzędzi edytora grafiki do narysowania prostokąta, wielokąta kwadratu i koła |-uczeń potrafi narysować prostokąt, wielokąt kwadrat i |
| | | |koło; wypełnić je kolorem |
|15 |Posługujemy się aerografem |-Omówienie zalet i przeznaczenia narzędzia „aerograf” |-uczeń potrafi ...