Dodaj publikację
Autor
Kotłowska Aleksandra
Data publikacji
2009-09-21
Średnia ocena
4,54
Pobrań
2315

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program ten powstał z kilku innych programów, jest zgodny z nową podstawą programową i może służyć jako bazo do nauczania przedmiotu Zajęcia artystyczne (muzyka).
 Pobierz (doc, 87,5 KB)

Komentarze

zosial, 2009-09-21

Brawo Olu!!! Podoba mi Twój program

tobi2143, 2009-12-15

dzięki! Bardzo mi się przyda możesz jeszcze jeden tylko inny stworzyć!

Bosa77, 2010-02-06

Super,super!!!

lusi45, 2010-05-11

Dzięki za podpowiedź w konstruowaniu programu. Czekam na przesyłkę z wyd. GAWA z podręcznikiem do zajęć artyst z muzyki. Maja dobrą obudowę dydaktyczną Dziękuje i polecam. pomysł.

malgos66, 2010-09-02

Strzał w dziesiątkę!Przejrzałam wiele propozycji,ale Twoja w 100% odpowiada moim oczekiwaniom i zainteresowaniom.Gratuluję!

szagi1975, 2011-08-31, ocena:

gratuluje- super

anettaw72, 2011-09-11

Bardzo fajny

Podgląd treści

Autorski program nauczania

autor programu: Aleksandra Kotłowska

Zajęcia artystyczne
( w zakresie sztuki muzycznej)

wymiar godzin: 1 jednostka lekcyjna w tygodniu

Spis treści strona

I Ogólna charakterystyka programu …………………………………………… 3
II Cel zajęć artystycznych ………………………………………………………… 4
Cele główne …………………………………………………………………. 4
Cele w zakresie znajomości i umiejętności …………………………………. 4
Cele wychowawcze …………………………………………………………. 6
III Formy i metody pracy ………………………………………………………… 6
IV Tematyka zajęć artystycznych w zakresie sztuki muzycznej ………………. 7
V Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia ………. 9
Kryteria oceny bieżącej ……………………………………………………… 9
Kryteria oceny wystawianej w trakcie roku szkolnego …………………….. 9
Kryteria oceny semestralnej i rocznej ………………………………………. 10

I. Ogólna charakterystyka programu.

Program przeznaczony jest dla uczniów klasy pierwszej gimnazjum. Realizowany jest na zajęciach artystycznych z muzyki w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Program został opracowany na podstawie obowiązującej podstawy programowej z dnia 23 grudnia 2008 r., z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
Koncepcja programu zakłada ścisłą integrację niezbędnej wiedzy muzycznej z umiejętnościami muzycznymi – należą do nich indywidualna ekspresja twórcza, twórcze działania grupowe a także analiza i ocena dzieła muzycznego, pracy własnej lub kolegów.
W pierwszej kolejności uczeń zdobywa wiedzę z zakresu podstawowych pojęć muzycznych i poznaje bogactwo środków warsztatu muzycznego – dzięki temu zdobywa niezbędną wiedzę i narzędzia umożliwiające mu świadomą i efektywną twórczą działalność muzyczną. Realizacja programu ma na celu umożliwić uczniom lepsze poznanie świata, zbudowanie własnego systemu wartości estetycznych i etycznych, a środkiem do tego będzie poznanie polskiej i europejskiej kultury muzycznej, oraz podkreślenie znaczenia kultury ludowej Kaszub dla kształtowania tożsamości narodowej.
Poznawanie najważniejszych zagadnień dziedzin twórczości artystycznej muzyki, oraz analiza utworów muzycznych pozwala dostrzec ich walory estetyczne i ekspresyjne, stymulując wyobraźnię i inwencję twórcza ucznia. Podatny umysł i wrażliwość młodego człowieka powinny być umiejętnie kształtowane i te rolę znakomicie mogą spełniać zajęcia artystyczne z muzyki. Muzyka pomaga w wychowaniu i kształceniu w zakresie niemal wszystkich przedmiotów nauczania poczynając od przedmiotów humanistycznych i społecznych poprzez nauki przyrodnicze kończąc na matematyce i informatyce, ponieważ w tych wszystkich przedmiotach muzyka ma swoja rolę. Istotną rolę odgrywa rozwijanie umiejętności wyrażania i uzasadniania własnych opinii, oraz kształtowanie postaw tolerancji wobec poglądów i dokonań innych osób. Zajęcia artystyczne w gimnazjum postrzegam jako przedmiot swobodny, który poprzez indywidualną i grupową aktywność twórczą w formie zabawy, otwiera młodego człowieka na różne dziedziny życia. Poprzez pracę w grupach uczeń uczy się również komunikacji i integracji, oraz konstruktywnego rozwiązywania problemów.
Osiągnięcia uczniów powinny być prezentowane publicznie w formie, występu, koncertu, aby zgodnie z założeniem realizacji celu edukacyjnego – wdrażać uczniów w uczestnictwo w kulturze i upowszechnianie kultury w lokalnej ...